חדשות    

בית שמש: דונה זכתה במכרז "דירה להשכיר" הראשון בעיר

מעודכן ל-07/2020

במסגרת המכרז תקים החברה הזוכה 132 יחידות דיור בשכונת המשקפיים, תשלם על הקרקע ועל הפיתוח כ-63 מיליון שקל ותחויב לתחזק את הפרויקט ולהפעילו באמצעות חברת ניהול לתקופה של 15 שנות השכרה באמצעות חברת ניהול

החברה הממשלתית "דירה להשכיר" ורשות מקרקעי ישראל, הודיעו על זכייתה של חברת דונה במכרז להקמת פרויקט לשכירות ארוכת טווח בעיר בית שמש. הפרויקט כולל את הקמתן של 132 יחידות דיור בשכונת המשקפיים, והוא הפרויקט הראשון לדיור להשכרה בעיר. חברת דונה תשלם על הקרקע והפיתוח כ-63 מיליון שקל.

מדובר בפרויקט השני של חברת דונה במסגרת מכרזי דירה להשכיר, לאחר שבימים אלה מקימה החברה גם פרויקט להשכרה ארוכת טווח בן 102 יחידות דיור בשוהם.

הצלחת המכרז גם בתקופה הלא פשוטה בצל הקורונה, לצד ההצלחה במכרזים להקמת פרויקטים נוספים באשקלון ובלוד בחודש האחרון, מעידה על העניין שמגלים יזמים רבים בפרויקטים להשכרה ארוכת טווח שמקדמת דירה להשכיר.

במתחם בשכונת המשקפיים הצעירה והמתפתחת, הממוקמת בצידה הדרומי מזרחי של בית שמש, ייבנו 132 דירות בשישה בניינים – כלומר 22 דירות בבניין. המתחם כולו יחולק באופן שווה; חצי מהדירות – 66 יחידות דיור (כלומר 3 בניינים) – ייועדו להשכרה ארוכת טווח לתקופה של 15 שנים, ואילו החצי השני של הפרויקט ייועד למכירה על ידי היזם בשוק החופשי. מבין הדירות להשכרה, 25% יושכרו בשכר דירה מופחת והשאר בשכר דירה קבוע ומפוקח.

חברת ‘דירה להשכיר’ כוללת במכרזיה הוראות לגבי מפרט הבנייה, מפרט התחזוקה ונוסח הסכם השכירות. חברת דונה הזוכה במכרז, תחויב לתפעל ולתחזק את הפרויקט לתקופה של 15 שנים (תקופת השכירות הכוללת), באמצעות חברת ניהול ובהתאם למפרט תחזוקה שמוגדר על ידי דירה להשכיר. כך מבטיחה 'דירה להשכיר' שהדיירים בפרויקט ייהנו מיציבות ומוודאות לגבי תקופת השכירות הארוכה ודמי השכירות. כמו כן, מדובר בדירות מגורים בסטנדרט חדיש, מפרטי גמר ותחזוקה ברמה גבוהה ואיכות חיים לטווח ארוך.

הפרויקט המצטרף לשורה של פרויקטים לשכירות ארוכת טווח שמקדמת החברה בערים ברחבי המדינה – בהן  ירושלים, תל אביב, חיפה, חולון, ראשון לציון, שוהם, כרמיאל, נוף הגליל ועוד. בתקופה הקרובה צפויים להסתיים מכרזים נוספים להקמת פרויקטים למגורים בשכירות ארוכת טווח. בסך הכול דירה להשכיר מובילה כיום כ-40 פרויקטים ברחבי הארץ, הכוללים למעלה מ-8,000 יח”ד להשכרה ארוכת טווח.

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, בירך על המהלך ואמר: “הזכייה במכרז בבית שמש תקדם את הבנייה בעיר ותרחיב את ההשקעה שלנו למען התושבים. נמשיך לקדם את הדיור להשכרה כחלק מתמהיל הפתרונות לדיור בישראל”.

מנכ”ל דירה להשכיר, יאיר טל, שיבח את הפרויקט: “מודל השכירות ארוכת הטווח של דירה להשכיר יוצר אלטרנטיבה אטרקטיבית לשוכרים לטווח ארוך הנהנים מכל היתרונות של דירה בבעלות – ודאות, יציבות וחווית מגורים איכותית – ללא צורך בבעלות עליה ותוך אפשרות ליהנות מגמישות מלאה שמאפשר מודל מגורים זה.  שכירות ארוכת טווח היא פתרון אידאלי נפוץ ומקובל בכל העולם המערבי, ובקרוב גם תושבי בית שמש יוכלו ליהנות ממנו”.

החברה הממשלתית דירה להשכיר רכשה 120 דירות בנהריה ובכפר יונה