חדשות    

בלי ממשלת קבע: מחיר למשתכן חוזרת בינואר

לאור הבחירות השלישיות הקרבות נראה שכמה תוכניות שהוקפאו מתחילות להשתחרר. אחת מהן היא מחיר למשתכן, שבהיעדר ממשלת קבע לא נמצאו לה חלופות.

ההגרלה הקרובה של מחיר למשתכן צפויה להתקיים בתחילת ינואר הקרוב. זו ההגרלה העשירית בפרויקט שהחל כבר לפני ארבע שנים .ההגרלה תכלול 3,000 דירות. .הפעם הערים בהגרלה הןי רושלים, חיפה, אופקים ובאר יעקב וערים נוספות שטרם פורסמו.

    •  קידום ההגרלה הקרובה נעשה לאחר שבתחילת השבוע אישרה הממשלה, תוך הקצאת 36 מיליון שקל, את המשך קיום התוכנית למשך שנה נוספת.

2019  הייתה שנת שיא בקרב משתתפי מחיר למשכן, לאחר שהשנה פרויקטים הבשילו ונמכרו הדירות למשתתפי ההגרלות ב-2017. רק בספטמבר נשבר שיא ונמכרו יותר מ-2,000 דירות למגרילי התוכנית. באותו חודש  מחיר למשתכן שברה שיאים והיוותה רוב של העסקאות על דירות חדשות.

בתשעת החודשים הראשונים של 2019 עמד ממוצע העסקאות החודשי של דירות מחיר למשתכן על 1,300, לעומת ממוצע חודשי של 811 בשנה שעברה.

הערכה היא כי עד יוני 2020 משרד  השיכון ישווק 800 דירות בסך הכל, מחציתן במחיר למשתכן ומחציתן במחיר רגיל. לאחר שייגמר התקציב שהוקצה למשרד תידרש החלטת ממשלה חדשה.

ביקורת שהושמעה על התוכנית היא כי בעקבות המצב החדש שנוצר בהיעדר ממשלה והגירעון הגדל  לא יהיה לממשלה תקציב נוסף  להרבה תוכניות, בעיקר לא בפריפריה, שם ההנחה של הממשלה לא מהותית ביחס לקרקע הזולה, ולכן הפרויקט לא מעורר ביקושים.

עד כה, זכו בהגרלות תוכנית מחיר למשתכן כ-68 אלף משקי בית ב-84 ישובים ברחבי הארץ. כ-4,000 זכאים קיבלו מפתח. ​ההנחה על הדירות בתכנית נעה בין 19%-25% משווי הדירה, אך יש לצין כי ההנחה תלויית מקום ועיתוי

באישור הממשלה: תוכנית מחיר למשתכן תימשך עד סוף יוני 2020.

בנק מזרחי טפחות מציע חבילת הטבות לזוכי מחיר למשתכן