חדשות    

בניגוד לציפיות: ספוטיפיי סוגרת רבעון רווחי עם 5 מיליון מנויים חדשים

בעוד בבסטרימינג הווידאו נטפליקס נלחמת להצדיק את עצמה, המקבילה שלה בתחום המוזיקה,ספוטיפיי מסכמת רבעון מוצלח, עם רווח בניגוד לציפיות ומספר גדול של משתתפים חדשים.

החברה השבדית השיגה הרבעון רווח של 241 מיליון יורו או רווח של 36 יורו סנט למניה, לעומת הפסד של 76 מיליון יורו או של 42 יורו סנט למניה ברבעון המקביל. האנליסטים חזו הפסד של 24 יורו סנט למניה.מבחינת הכנסות אלו הגיעו ל-1.73 מיליארד יורו, בהשוואה ל-1.67 מיליארד יורו ברבעון המקביל, הצפי כמעט דייק ועמד על 1.72 מיליארד יורו.

התוצאות הטובות הן בזכות הצטרפות  5 מיליון מנויים חדשים בתשלום, 1 מיליון מעל התחזית של ספוטיפיי. נכון ליכום הדוח היו לה 113 מיליון מנויים בתשלום.

בסך הכל כ-250 מיליון משתמשים פעילים השתמשו בספוטיפיי , כול המתמשים החינמיים, בכל חודש במהלך הרבעון. זאת לעומת צפי של 243 מיליון משתמשים . מדובר בעלייה של 7% לעומת הממוצע החודשי ברבעון השני וצמיחה של 30% בהשוואה לממוצע החודשי ברבעון המקביל.

לרבעון הרביעי (הנוכחי) צופה החברה תוספת של 9.5 מיליון משתמשי פרמיום בתשלום ומספר המשתמשים פעילים חודשיים של בין 255 ל-270 מיליון בממוצע – ההכנסות ברבעון צפויות לעמוד בטווח של 1.94-1.74 מיליארד דולר. צפי האנליסטים עומד על הכנסות של 1.89 מיליארד דולר ו-259 מיליון משתמשים פעילים חודשיים.

מניית פוטיפיי זינקה ב-16%  לאחר הדוחות

ספוטיפיי הוא שירות מוזיקה דיגיטלי המאפשר הזרמה של שירים וקטעי אודיו. זהו שירות פרימיום כלומר ניתן לקבל את השירות בחינם עם תכונות בסיסיות, פרסומות והגבלות, אך תכונות נוספות כגון איכות האזנה גבוהה, או הורדה של התכנים, ניתנות למנויים תמורת תשלום. לאחרונה ספוטיפיי מאפשרת שלושה חודשים חינם לגרסת הפרימיום. מדובר בשירות סטרימינג מוזיקה הפופולרי ביותר.

ספוטיפיי תספק שלושה חודשי פרימיום בחינם

לא רק ספוטיפיי ואפל: גם אמזון משיקה שירות סטרימינג מוזיקה חדש, ובחינם

אפל סטרימינג עקף את ספוטיפיי במספר המנויים בארצות הברית