חדשות    

בנק ירושלים מוכר תיק משכנתא לכלל ביטוח; ישתמש בתמורה להתרחבות בשוק המשכנתאות

בנק ירושלים הולך בעקבות בנק מזרחי טפחות ובנקים אחרים ומוכר חלק מתיק המשכנתאות שלו. הבנק  מוכר לכלל ביטוח מחצית מתיק משכנתאות ששוויו 600 מיליון שקל. כתוצאה מהמכירה ירשום בנק ירושלים רווח לפני מס של כ-8 מיליון שקל. המכירה הזו היא  במסגרת יישום האסטרטגיה של הבנק להרחיב את פעילותו בשוק המשכנתאות. ולמה כלל ביטוח רוכשת? כי מסתבר שהריבית המשוקללת של תיקי המשכנתאות בהינתן הסיכון הקטן יחסית, אטרקטיבית.

על רקע העסקה אמר גיל טופז, מנכ"ל בנק ירושלים: "לבנק ירושלים התמחות רבת שנים בענף המשכנתאות ואנחנו שמחים על הבעת האמון שנתנה בנו חברת כלל ביטוח. הבנק ממשיך לחזק את הפעילות שלו בענף המשכנתאות כחלק מהתכנית האסטרטגית ובכוונתו להביא בשורות נוספות של חדשנות לענף המשכנתאות בישראל".

ענת לוין, משנה למנכ"ל כלל ביטוח ומנהלת חטיבת השקעות והפיננסים, אמרה: "לאחר תקופה ארוכה של משא ומתן אשר במהלכה ניתחנו את תיק המשכנתאות של בנק ירושלים, אנו שמחים על השלמת העסקה. במסגרת העסקה כלל ביטוח תרכוש מחצית מתיק משכנתאות תוך הישארותו של הבנק הן כשותף מלא לתיק המשכנתאות והן כמנהל התיק. ניתוח התיק מלמד על איכותו ועל מומחיות ומקצועיות הבנק. המרווח בו בוצעה העסקה ביחס לסיכון הגלום בה ישקף תשואה עודפת לעמיתי כלל ביטוח".

 בעקבות המכירה ירשום כאמור בנק ירושלים רווח לפני מס של כ-8 מיליון שקל. יתרת תיק ההלוואות נותרת בבעלות בנק ירושלים, באופן שזכויות הרוכשת בחלק תיק ההלוואות שנמכר וזכויות הבנק בחלק שנותר בבעלותו תהיינה בדרגת קדימות זהה (פרי פסו). בהתאם להסכם ניהול שנחתם בין הצדדים, הבנק ינהל ויתפעל עבור הרוכשת את חלק תיק ההלוואות שנרכש על ידה, באופן ועל בסיס אותם כללים לפיהם הבנק מנהל ומתפעל הלוואות לדיור עבור עצמו, לרבות חלק תיק ההלוואות שנותר בבעלותו.

המכירה תאפשר לבנק ירושלים להמשיך וליישם את האסטרטגיה שבה הוא נוקט, להרחבת פעילותו בשוק המשכנתאות, ולהמשיך ולענות על הביקושים המוגברים למוצרי משכנתא, ובפרט בתחום העסקאות המורכבות שהדרישה אליהן הולכת וגוברת. בעת האחרונה ביצע בנק ירושלים מספר צעדים אסטרטגיים להרחבת הפעילות בשוק המשכנתאות. במסגרת זו, הבנק חיזק את הפעילות אל מול יועצי המשכנתאות החיצוניים לבנק, וכן לאחרונה החל לאפשר ללקוחות כל הבנקים בישראל לקבל אישור עקרוני למשכנתא באמצעות אתר האינטרנט שלו, כל זאת ללא צורך בהגעה לסניף.

לאור סביבת הריבית הנמוכה במשק, כלל ביטוח פועלת באפיקי ההשקעה הלא סחירים באופן שוטף ואינטנסיבי במטרה לגוון את תמהיל ההשקעות ולמצות הזדמנויות השקעה להשגת תשואות עודפות על פני אפיקים סחירים. תיקי משכנתאות נחשבים תיקים מפוזרים עם בטוחה בדמות הדירות עם סיכון נמוך יחסית  ומניבים תשואה עודפת על האג"ח הממשלתיות

משכנתא דרך האינטרנט – בנק ירושלים מציע לעשות הכל דרך האינטרנט