שוק ההון    

בנק לאומי הרוויח 3.2 מיליארד שקל ב-2017; בלידר מעלים מחיר יעד ל-24 שקל

אלון גלזר סמנכ"ל בלידר שוקי הון סוקר את תוצאות לאומי – "תוצאות הרבעון הרביעי של 2017 היו מעט מתחת לציפיות, בעיקר בשל ההוצאות הגבוהות שנרשמו (הוצאות פרישה מרצון בלאומי קארד והוצאות נוספות הנהוגות בסוף שנה). מנגד, הבנק נהנה ברבעון מרווח חד פעמי גבוה של 265 מיליון שקל ממכירת נכס נדל"ן, ובשורה התחתונה רשם ברבעון רווח של 915 מיליון שקל המשקף תשואה על ההון של 10.8%. בניטרול האלמנטים החד פעמיים התשואה על ההון שהבנק הציג ברבעון הינה קצת מעל 9%".

גלזר מוסיף כי את  2017 כולה סיים הבנק עם תשואה על ההון של 9.8% ומתייחס לאחזקה במניה – "מה בעצם לעשות עם המניה? אנחנו מאמינים שנכון לבחור חברות המנוהלות טוב, והנהלת לאומי בלטה לטובה בשנים האחרונות, הן בטיפול במשבר החקירות בארה"ב, והן בפעילות המקומית, כאשר ברבעונים האחרונים הבנק נהנה משיפור משמעותי בתחום ההוצאות לצד צמיחה (מתונה) בפעילות, ושמירה על תיק אשראי שמרני.

"אנחנו אוהבים את המהלך של רכישת המניות (לטענת הבנק – בנק ישראל העדיף מהלך זה על פני הגדלה פרמננטית נוספת של הדיבידנד), כאשר הערכתנו היא שרכישת המניות תבוצע מהר יחסית, על מנת לשמור על רמת הלימות הון של לא יותר מ- 11%. אנו מעריכים כי מהלך זה מצביע על רצון הבנק להמשיך להציג רווחיות גבוהה גם ב- 2018. החשש העיקרי שלנו לגבי לאומי הינו מהחשיפה הגבוהה יחסית לשוק ההון. הבנק נהנה בשנים האחרונות מרווחים גבוהים, ושינוי מגמה בשווקים עלול לפגוע בתוצאות הבנק.

 "בנק לאומי נסחר כבר במכפיל הון גבוה יחסית של 0.98, וברמה זו הוא נסחר קרוב לשוויו הכלכלי. אנו מעריכים כי נמשיך לראות ב- 2018 את פירות מהלכי התייעלות וביחד עם תכנית הרכישה העצמית שתתרום אף היא לשיפור בתשואה על ההון (עבודה עם הון יעיל יותר), לאור זאת, ובשל הערכתנו כי סקטור הבנקים ממשיך להיות אחד הסקטרים הזולים בשוק המקומי, אנו ממשיכים להמליץ על הבנק בתשואת יתר, כאשר אנו מעלים את מחיר היעד ל- 24 שקל".