חדשות    

בעקבות הסגר: יוארך תוקף רישיונות הנהיגה והרכב

pixabay
מעודכן ל-09/2020

במטרה להקל על ציבור הנהגים, שרת התחבורה חתמה על הארכת תוקף הרישיונות שתוקפם פג בתקופה שבין 25 בספטמבר ועד 15 בנובמבר גם רישיונות השיט יוארכו  על פי התקנות

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב חתמה על צווים המאריכים את תוקף רישיונות הנהיגה, הרכב והשיט שתוקפם פג בתקופה שבין ה-25 בספטמבר ל-15 בנובמבר 2020.

במסגרת הצווים החדשים, רישיונות נהיגה שתוקפם אמור לפוג בשלושת החודשים הקרובים יוארכו ב-90 יום. בעלי רישיונות נהיגה אלה יהיו מחויבים לשלם את אגרת הרישיון ולהסדיר את הבדיקות הרפואיות והבחינות הנדרשות, במידת הצורך, בתוך 90 יום מתום תקופת ההארכה. רישיונם של נהגים חדשים שתוקפם פג יוארך ב-90 יום כרישיון נהיגה רגיל.

רישיונות רכב, שתוקפם פג בין ה-25 בספטמבר ל-15 בנובמבר, יוארכו ב-60 יום. בעלי כלי רכב אלה ידרשו לשלם את האגרה ולבצע את המבחן השנתי לרכב (טסט), בתוך 60 יום מתום תקופת ההארכה.

גם רישיונות שיט, שתוקפם פג בין ה-25 בספטמבר ל-15 בנובמבר, יוארכו ב-60 יום. בעל כלי השיט נדרש לשלם את האגרה ולבצע את הבדיקה הכללית לכלי השיט, בתוך 60 יום מתום תקופת ההארכה.

השרה רגב ציינה כי התקנות החדשות נועדו להקל על ציבור הנהגים והמשיטים בתקופה מורכבת זו, ולשמור על בריאותם. לאחרונה חתמה שרת התחבורה גם על תקנה הדוחה את התליית הרישיונות של נהגים המחויבים בקורסי נהיגה, עד ל-1 במרץ. במסגרת זאת, נהגים שחויבו בביצוע קורסי חובה, מ-16 במרס ועד לסוף 2020, ולא יכלו לבצע את הקורסים בשל המגבלות, יוכלו להמשיך ולנהוג עד לחודש מרס 2021.

לא רק בסין: משרד התחבורה הוציא קול קורא למערכות מעקב אחר נהגים

משרד התחבורה אישר: חברות הליסינג יוכלו לבטל עסקאות לרכישת אלפי מכוניות חדשות

הנחיות משרד התחבורה לאוטובוסים על רקע הקורונה