חדשות    

בעקבות הסופה: קרן הביטוח קנט פתחה חדר מצב לחקלאים

לראת מזג האוויר הסוער וגשמים הרבים הצפויים, קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פתחה חדר מצב לטיפול בפניות הצפויות להגיע כתוצאה מנזקי מזג האוויר, משום שעלול לפגוע בגידולים החקלאיים. בד בבד הנחתה קנט את המגדלים בכל רחבי הארץ להיערך לרוחות העזות הצפויות וכן למשקעים הרבים. בקנט הנחו את המגדלים לחזק את החממות וכן את יריעות הפלסטיק והפוליאתילן המשמשות לכיסוי החממות ותעלות הרוח. כדי למנוע קריסה של החממות, וכן למנוע חדירתם של קור ומשקעים לחממות, העלולים להשמיד לחלוטין את היבולים.

בקנט מזכירים כי בסערות דומות לזו הצפויה היום ואשר התאפיינו  גם הן  בכמות גדולה מאוד של משקעים, קור ורוחות עזות בכל רחבי הארץ, התקבלו בקנט מאות הודעות נזק של חקלאים. עיקר הפגיעות שנגרמו היו לגידולי הירקות וכן למטעים שונים ברחבי הארץ. הנזקים נגרמו בעיקר כתוצאה מהרוחות שגרמו לנשירה נרחבת של פרי, הצפות של שטחי גידול, נזקי ברד לגידולים וקריסה של בתי צמיחה. במקרים דומים הגיע סכום הפיצויים ששילמה קנט למגדלים לעשרות מליוני שקלים. בחלק מהמקרים היקף הנזקים שגרמה סערה אחת עוצמתית היה שווה לרבע מהיקף כלל נזקי הטבע לחקלאים באותה שנה.

קנט מבטחת את חקלאי ישראל ומספקת להם רשת ביטחון עסקית משנת 1967. הביטוח מאפשר לחקלאים לפתח הזדמנויות עיסקיות חדשות, מספק להם רשת בטחון המונעת פגיעה ביכולות הפיננסיות של המשק, משמש כבטוחה טובה להלוואות, מונע לחץ במקרה של התרעה על מזג אויר גרוע, והחשוב מכל, הביטוח מאפשר לחקלאים להיות עצמאיים בכל הנושא של הגנת עסקיהם בפני סיכוני הטבע.