חדשות    

מדד אמון הצרכנים של הפועלים עלה בדצמבר ל-140 נקודות

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR טלסקר עלה בחודש דצמבר 2019 ב-0.6 נקודות לרמה של 140.5 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-1.2 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-0.2 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים היה יציב במהלך שנת 2019 ברמות שקרובות לשיא. שיעור האבטלה הנמוך, העלייה בשכר במשק ועליות חדות במחירי המניות, פעלו לשמירת המדד ברמה גבוהה מאוד ביחס לעבר. אי-היכולת להקים ממשלה למרות שתי מערכות הבחירות, לא פגעה באופן ניכר באמון הצרכנים בשנה החולפת. שנת 2020 נפתחת עם רמת אמון צרכנים גבוהה ביחס לעבר, שתומכת בהמשך ההתרחבות של הצריכה הפרטית.

האינדיקטורים לצריכה הפרטית שפרסמה הלמ"ס בחודש האחרון הצביעו על התמתנות מסוימת בקצב הגידול של הצריכה הפרטית. הרכישות בכרטיסי אשראי עלו בחודשים ספטמבר-נובמבר 2019 בשיעור שנתי של 4.3%, בהמשך לגידול של 8.4% בשלושת החודשים הקודמים. הפדיון ברשתות השיווק עלה בחודשים ספטמבר-נובמבר 2019 בשיעור שנתי של 0.2%, לעומת גידול של 3.6% בשלושת החודשים הקודמים.

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS מורכב מסקר נרחב ומקצועי שנערך בקרב 1,000 איש המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, הסקר נערך מדי חודש.  מודל החישוב של מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים הוא על בסיס מודל מורכב מבית חברת המחקר הבית לאומית TNS שלה ניסיון בסקרים ומדדים דומים במדינות אחרות.

מרכיבי המדד כוללים את המרכיבים הבאים שהנשאלים מתבקשים לענות עליהם:

  • דעה על המצב הכלכלי כיום: בחירה בין טוב, רע, בינוני
  • מצב התעסוקה כיום: קיימות הרבה משרות, קיימות מעט משרות, לא הרבה/לא מעט
  • צפי לגבי המצב הכלכלי בעוד 6 חודשים: טוב יותר, רע יותר, ללא שינוי
  • צפי לגבי מצב התעסוקה בעוד 6 חודשים: יותר משרות, פחות משרות, לא הרבה/לא מעט
  • צפי לגבי הכנסת המשפחה בעוד 6 חודשים: גבוהה יותר, נמוכה יותר, ללא שינוי
  • דעה והרגשה לגבי אווירת קניות – האם המצב כיום הוא זמן טוב לקניית רכב, דירה וכדומה: זמן טוב לקנות, זמן לא טוב לקנות, לא טוב-לא רע
  • תחושה כללית בציבור לגבי כיוון המדינה: ישראל נמצאת בדרך הנכונה, ישראל אינה בדרכה הנכונה

מדד אמון הצרכנים הסתכם בנובמבר במינוס 14%

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ירד בספטמבר