שוק ההון    

בעקבות העסקה עם בארינבוים סומוטו תחלק 18 מיליון דולר לבעלי המניות

אסי יצחיאק מנכל סומוטו - צלם עמוס כשדן

לאחר מכירת פעילות החברה לצביקה בארינבוים בסכום של 50 מיליון דולר הצהירה החברה על חלוקת דיבידנד של 18 מיליון דולר. כמו כן הצהירה כי תיכנס לתחום הקנאביס הרפואי ואוטו-טק

העובדים של סומוטו נהנים מהרווחים. סומוטו, חברה המתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט, בוידאו ובמובייל, מדווחת כי דירקטוריון החברה החליט כי בכפוף למכירת פעילות החברה לצביקה בארינבוים בסכום של עד ל-50 מיליון דולר  יחולק לבעלי המניות דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון דולר, כ-65 מיליון שקל המהווים תשואת דיבידנד של כ- 38% ביחס לשווי החברה ומהווים כ-90 אגורות למניה. היקף זה גבוה מהיקף הדיבידנד, בסך של כ- 60.5 מיליון שקל, שחילקה החברה מאז הנפקתה. בכוונת החברה להגיש בקשה לבית משפט לביצוע החלוקה כאמור.

כמו כן, החליט דירקטוריון החברה על הקמת ועדה, שתורכב משלושה חברי דירקטוריון, לצורך בחינה ואיתור של פעילויות והזדמנויות חדשות שבכוונת החברה להתמקד בהם. בין התחומים, הקנאביס הרפואי,  ואשר החברה רואה בו פעילות ממשית ובעלת פוטנציאל רב עם דגש על חברות משמעותיות בתחום המחקר הקליני, מו"פ ופורמולציות. תחום נוסף הוא ה- Automotive/AutoTech- תחום פורץ דרך, המציע בין השאר, פתרונות אוטונומיים שונים לרכבים, מערכות בטיחות מתקדמות לרכב ואיסוף מידע מהרכבים. החברה החלה לבחון חברות בתחומים אלה והיקף ההון המשמעותי שבידי החברה ושצפוי לעמוד לרשותה בכפוף להשלמת עסקת מכירת נכסיה, יאפשר לה לרכוש חברה או חברות משמעותיות בתחום ולהשקיע סכומים מהותיים על מנת להפוך לשחקן מרכזי בתחום.

לדברי, שוקי אברמוביץ, יו"ר דירקטוריון סומוטו: "אנו ממשיכים לבחון דרכים להשאת הערך לבעלי המניות של החברה. בהינתן השלמת מכירת נכסי סומוטו לחברה פרטית כפי שדיווחנו ועמידה מלאה באבני הדרך, ובטרם מיצינו תקופת ה- Go-Shop, ברשות סומוטו תהא קופת מזומנים בהיקף של כ-65 מיליון דולר, הכוללת את תמורת העסקה המלאה בכפוף לעמידה ביעדים וכן את יתרת המזומנים של החברה. קבלת התמורה מהשלמת העסקה, במועד השלמתה, צפויה להוסיף לקופת החברה סך של כ-29 מיליון דולר. על רקע זה החלטנו כי עם השלמת העסקה סך של כ-18 מיליון דולר, יותר מרבע מקופת המזומנים העתידית, וכ-40% מקופת המזומנים במועד השלמת העיסקה, יחולק כדיבידנד לבעלי המניות של החברה. בנוסף, נבחן כניסה לתחומים אטרקטיביים לפעילות החברה לאחר השלמת העסקה, אשר, להערכתנו, עשויים להציף ערך משמעותי רב לחברה, ביניהם תחום הקנאביס הרפואי ותחום ה- Automotive/AutoTech. אנו משוכנעים כי היקף המשאבים הזמינים של החברה צפוי לאפשר לנו להפוך לשחקן מוביל בתחום הפעילות בו נבחר תוך יצירת ערך נוסף לבעלי המניות של סומוטו".

 

סומוטו  היא חברת תוכנה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, העוסקת בשיווק באינטרנט, פירסום בווידאו, ובשיווק, הפצה, פיתוח והתקנה חכמה אוטומטית של אפליקציות ממפרסמים שונים, פתרונות מוניטיזציה ופתרונות מעקב ודיווח לתעשיית התקנת האפליקציות למחשבים אישיים ולמכשירי סלולר. זאת באמצעות טכנולוגיות מתקדמות אותן פיתחה החברה. בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של סומוטו ובמטרה להעמיק את פעילות החברה בסביבת Mac, רכשה החברה בשנת 2014 את חברת ג'ניו כחברה בת בבעלות מלאה. ג'ניו עוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום  מותאם משתמש באינטרנט לסביבת ה- Mac, ומוצר הדגל שלה הוא דף בית חכם, זוכה פרסי חדשנות, המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית מוגנת פטנטים לצורך התאמת התוכן להעדפות המשתמש.

לאחרונה אישר דירקטוריון החברה  עסקה למכירת כלל פעילותה העסקית של החברה באמצעות מכירת נכסים לחברה בשליטתו של מר צביקה בארינבוים. התמורה המקסימלית לחברה, עם השלמת העסקה ובהתקיים עמידה מלאה ביעדים וכן פרעון מלא של הלוואת מוכר שתינתן לרוכשת לצורך מימון חלק מתמורת המכירה, לרבות הריבית בגינה, צפויה לעמוד על כ-50 מיליון דולר וזאת בהתעלם מהשלכות המס בגין העסקה, אם תתקיימנה ובהתעלם מהוצאות בגין השלמת העסקה. במסגרת העסקה ישולם לחברה, במועד השלמת העסקה, תשלום שאינו מותנה בסך 36.72 מיליון דולר. תשלום נוסף של 48% מסך הרווחים, לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות

סומוטו צפויה להימכר לבארינבוים תמורת 50 מיליון דולר

קנאביס ישראלי לא בגרמניה: חברות ישראליות הפסידו במכרז לגידול קנאביס בשטחה