חדשות    

בעקבות עליית הריבית: בנק הפועלים יאפשר הארכת תקופת מסלול הפריים במשכנתאות

מעודכן ל-11/2022

לקוחות בנק הפועלים יוכלו להאריך את תקופת מסלול הפריים במשכנתאות תוך שמירה על יתר תנאי ההלוואה המקוריים. זהו המהלך החדש שעליו הכריז בנק הפועלים בעקבות העלאת ריבית בנק ישראל בחודשים האחרונים במטרה לאפשר ללקוחות להתמודד עם העלייה בהחזרי המשכנתא המהלך לא יהיה כרוך בעמלות נוספות לרבות עמלת פירעון מוקדם, וזאת במטרה לסייע ללקוחות ולהפחית את ההחזר החודשי במסלול זה.  

האפשרות החדשה מוצעת ללקוחות הבנק אשר המשכנתא שלהם כוללת מסלול פריים, ויתרת תקופת ההלוואה שלהם גדולה מ-5 שנים וקטנה מ-25 שנים.   

לקוחות העונים על הקריטריונים שצוינו יוכלו להגיש בקשה באופן דיגיטלי מהיר באתר הבנק ללא צורך בהגעה לסניף.  

דלית רביב, משנה למנכ"ל הבנק והממונה על החטיבה הקמעונאית: "זהו מהלך ראשון מבין סדרת מהלכים שהבנק מתכנן לטובת נוטלי המשכנתאות בתנאי הריבית המשתנים של בנק ישראל. החלטנו לצאת במהלך יזום ולהציע באופן פרו-אקטיבי ללקוחות המעוניינים בכך ועומדים בקריטריונים, לבצע מהלך שיפחית את ההחזר החודשי לזה שהיה טרם עליית הריבית, ובכך להקל על ההוצאות החודשיות השוטפות של משק הבית".

לדברי הבנק, טרם ביצוע מיחזור כאמור, מומלץ לכל לקוח לבחון את הכדאיות הכלכלית עבורו, בהתאם לתנאי המשכנתא הכוללת שלו ועל פי צרכיו ונתוניו האישיים.  

הארכת תקופת מסלול הפריים ללא שינוי מנגנון חישוב הריבית, עשויה להקטין את ההחזר החודשי במסלול זה, אך יש לקחת בחשבון כי היא עלולה להגדיל את סכום הריבית הכוללת שתשולם לבנק בגין הארכת התקופה (זאת, במקרה שהלקוח לא יפרע בפירעון מוקדם את מלוא סכום ההלוואה במסלול הפריים הממוחזר, לפני תם תקופתו המקורית). כמו כן, עשויים להיות שינויים במסלולי הלוואה אחרים במשכנתא אשר ישפיעו  על גובה ההחזר (כגון עלייה במדד המחירים לצרכן במסלול צמוד מדד), ולכן על הלקוח לבחון את מכלול הדברים במסגרת בחינת הכדאיות.  

ההצעה בתוקף עד סוף ינואר 2023.