התחזית של בוקינג ל-2023: יותר ממחצית מהישראלים רוצים לנפוש באזורים מבודדים
חדשות    

התחזית של בוקינג ל-2023: יותר ממחצית מהישראלים רוצים לנפוש באזורים מבודדים

צילום: בוקינג
מעודכן ל-11/2022

יותר ממחצית מהישראלים רוצים לצאת לחופשה באזורים מבודדים כדי לברוח מהמציאות, וכמעט מחצית אומרים שבשנה הבאה הם יעשו שימוש במציאות מדומה, כדי למצוא השראה לטיול הבא שלהם. כך עולה מהדוח השנתי שהוציאה חברת התיירות Booking.com על התחזיות בענף ב-2023.

על פי הנתונים, אנשים רבים ברחבי העולם מרגישים הרבה יותר אופטימיים בנוגע לאפשרות שיצאו לטיול או לחופשה במהלך 2023, בהשוואה לשנת 2022. אף על פי שעדיין יש חוסר יציבות מסוים ברחבי העולם בכל הנוגע לענף התיירות, כשני שלישים מהישראלים (66%) מעידים כי עדיין בוער בהם הרצון לצאת לטייל ובכוונתם לממש זאת.

בזמן שהתקופה הנוכחית מאופיינת בלא מעט סערות ותהפוכות עולמיות, כמו מלחמה, קיטוב חברתי שהולך ומתגבר, אינפלציה גואה וצורך דחוף לטפל בשינויי אקלים מדאיגים, אנשים מוצאים את עצמם מנסים לשלב בצורה הטובה ביותר בין הדברים שחשובים להם לבין אילוצי היומיום.

המחקר של בוקינג נערך בקרב יותר מ-24,000 תיירים ותיירות מ-32 מדינות וטריטוריות, כולל ישראל. על פי התוצאות נראה שהמטיילים ברחבי העולם ובישראל יילכו רחוק כאשר שום חשק או פנטזיה לא יישארו מחוץ לתחום.

בבוקינג מצביעים על שבע מגמות שיאפיינו את התיירות ב-2023:

  1. חוויית הישרדות והתבודדות

ב-2023 אנשים יחפשו הזדמנויות להיעלם מהמפה ולהתבודד. כמעט מחצית מהתיירים הישראלים (43%) רוצים ליהנות מחוויית תיירות בסיסית ופשוטה יותר. הם (55% מהישראלים) רוצים לצאת לחופשות באזורים מבודדים כדי לברוח מהמציאות, ופשוט להתנתק ולהרגיש איך זה לחיות את החיים כשעומדים לרשותך רק הדברים ההכרחיים ביותר (43%). התיירים והתיירות הישראלים גם מתכוונים לנצל את החופשות של 2023 כדי ללמוד כישורי הישרדות (56%), כמו למשל איך להפיק מים נקיים (46%), להדליק אש בלי חומרי בעירה (43%), ללקט מזון בטבע (43%) ואפילו כיצד להתכונן לאפוקליפסה (43%).

 

בתוך כך אפשר לצפות שנראה יותר מקומות אירוח אקולוגיים וידידותיים לסביבה, בהם יתארחו יותר אנשים שבאים מהעיר, אשר סובלים משחיקה יומיומית ומחפשים פשטות. אנחנו גם צפויים לראות מקומות אירוח שמדריכים את האורחים והאורחות כיצד לדאוג לעצמם במהלך השהייה – למשל איך להשיג חומרי גלם ולהכין ארוחות באופן עצמאי.

2. טיולים וירטואליים

כמעט מחצית מהישראלים (47%) מספרים שבשנה הבאה הם יעשו שימוש במציאות המדומה, כדי למצוא השראה לטיול הבא שלהם. בתוך כך נדמה כי במהלך 2023 עולם התיירות ייכנס באופן משמעותי אל המרחב הווירטואלי והתלת-ממדי במטאוורס (Metaverse), שמתפתח ומשתנה ללא הרף. 43% מהישראלים העידו כי הם היו רוצים להתנסות בחוויה תיירותית של כמה ימים באמצעות מציאות מדומה או מציאות רבודה.

3. מחפשים אחר הלם תרבות

אולי זו אנרגיה שמחכה להתפרץ, תסכול שהצטבר או הסכם חדש בינינו לבין החיים אבל נדמה שהעולם מוכן לקפוץ קפיצת ראש אל ים של תרבויות וחוויות חדשות ומרתקות. 47% מהמטיילים הישראלים רוצים לחוות ב-2023 הלם תרבות אמיתי. למשל, לנסוע ליעד עם תרבות ושפה שונות לחלוטין (57%) או לטייל בערים פחות מוכרות עם פנינים נסתרות שעדיין נמצאות מתחת לרדאר של המטיילים (30%).

אפשר לשכוח מההעדפות הרגילות – ב-2023 נחפש חופשות ייחודית שיטלטלו, יפתיעו וירגשו אותנו. כשמונה מתוך כל עשרה ישראלים (78%) מצפים לחוויית תיירות שתוציא אותם מאזור הנוחות ותדחוף אותם לקצה. סביר שהדבר יביא לכך שאנשים ייקחו את החופשה שלהם לאקסטרים. למשל, מחצית מהישראלים (50%) שמו לעצמם למטרה לטעום את המאכלים האקזוטיים ביותר בעולם, בעוד 43% העידו כי יחפשו אחר חוויית חופשה מעולם אחר עם סיורים לחיפוש עב"מים.

4. רומנטיזציה לימים עברו

על רק חוסר היציבות הגלובלי והתשוקה לאסקפיזם, 88% מהמטיילים הישראלים מתכוונים למצוא חוויות תיירות מהסוג שיזכיר להם זמנים פשוטים יותר, ונדמה כי הם יחפשו לצאת לחופשות נוסטלגיות. חופשות כאלה מציעות למטיילים את האפשרות לחיות מחדש תקופות יפות יותר, ובשנה הקרובה נראה שהן הולכות להיות חלק נכבד מאוד מתכנוני החופשה של המטיילים בעולם. מנתוני המחקר עולה כי יש רצון עז להתמסר לעידן שבו הטכנולוגיה עוד לא שלטה בעולם – אפילו אצל דור ה-Y ודור ה-Z שמעולם לא חוו מציאות כזאת. כחמישית מהישראלים (21%) רוצים לחוות חוויות שיעוררו אצלם זיכרונות מרגשים מפעם, כמו למשל ביקור באתרים תיירותיים או באטרקציות שהופיעו בסרטים אייקוניים מהעבר, או נסיעה באוטובוס כאמצעי תחבורה עיקרי כדי להרגיש שוב תחושה של 'ביחד', כמו בטיולים בבית הספר. גם את הרצון לחופשת של רוגע ומנוחה מחליף החשק לחזור ולשחק כמו פעם, כאשר ישראלים רבים (63%) מעידים כי הם מחפשים להעלות את רמות האדרנלין בפארקי שעשועים ולתת דרור לדמיון עם פעילויות כמו חדרי בריחה, משחקי 'חפש את המטמון' ובניית מבצרים עם קוביות משחק ענקיות.

5. חופשות בריאות וארוטיקה

ב-2023 עולם התיירות ייקח לשלב הבא את כל מה שקשור ב-Wellness, כלומר בריאות הנפש, הגוף והנשמה. הגישה הזו תכלול התמסרות מלאה ונטולת מגבלות במרדף אחר שלווה ועונג – גם אם הדרך לאושר עוברת בשבילים פחות קונבנציונליים. הרצון להגיע לאיזון מוביל לכך שחופשות מדיטציה ומיינדפולנס הפכו פופולריות יותר מתמיד בקרב התיירים והתיירות הישראלים (40%). 38% מהישראלים מתכננים למצוא שלווה במהלך ריטריט שתיקה, ו-43% מתכוונים לקחת לעצמם פסק זמן שיאפשר להם לדאוג לבריאות הנפש, ישים דגש על בריאות טרנספורמטיבית ויעזור להם להתמודד עם מצבי חיים כמו גיל המעבר או היריון. בהקשר הזה, 37% מהישראלים ישמחו לנסות חוויות שונות, שעשויות לכלול שימוש בחומרים אלטרנטיביים, כחלק מהרצון לטפח את בריאות הנפש והגוף במהלך החופשות והטיולים שלהם ב-2023.

מכיוון שבציבור הרחב יש שיח הולך וגובר לגבי בריאות מינית, עונג ונטייה מינית, הדבר עודד עוד ועוד אנשים להשקיע את הזמן בחופשה אירוטית, דבר שמעניין 44% מהישראלים.

6. מהשחיקה של היומיום לחופשת חברה שלא רואים כל יום

אחרי שהם התנסו במדיניות 'עובדים מאיפה שרוצים' –שהפכה לנפוצה כמעט כמו חופשה שנתית – העובדות והעובדים מעדיפים יותר ויותר להקדיש את זמן החופשה אך ורק לאסקפיזם מוחלט. רבים מהנשאלים הישראלים (59%) רוצים שהחופשות שלהם יהיו נטולות עבודה לחלוטין ב-2023. למרות זאת, 57% מהישראלים העידו שהם אמנם לא מעוניינים לעבוד במהלך חופשה, אבל הם כן ישקלו בחיוב לצאת לנופש חברה.

7. חוסכים כדי לבזבז

על רקע חוסר הוודאות הכלכלי שחווה העולם, ב-2023 התיירות והתיירים ימשיכו להעניק חשיבות גבוהה לחופשות וטיולים בחייהם, אבל הם ישימו יותר דגש על ניצול חכם של התקציב ועל בניית סדר עדיפויות. יש כאלו שעדיין יעדיפו לצאת לחופשות נטולות דאגות ללא חישובים מעמיקים, כאשר 53% מהישראלים רואים בהשקעה כספית בחופשה דבר שנמצא בראש סדר העדיפויות שלהם. כך או כך מילת המפתח היא 'תקציב' אצל רוב הנשאלים הישראלים (65%), שרוצים לוודא כי הם מפיקים את המקסימום מכל שקל.