חדשות    

בקשה לתביעה ייצוגית בגין כספומט איטי מדי

הבקשה הוגשה נגד  בנק מזרחי וגורמי הפיקוח, בטענה שאינם עושים די להוציא משימוש כספומטים שאינם עומדים בתקן

לקוחה שאיבדה מזומנים בכספומט, לטענתה משום שאינו עומד בתקן, הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד בנק מזרחי, המפקח על הבנקים, נגיד בנק ישראל, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, שר התעשייה והמסחר ומכון התקנים הישראלי. לטענתה, המשיבים לא רואים בתקן הבינלאומי כמחייב  ולא סילקו מכשירים שאינם עומדים בתקן.

סיפורנו מתחיל בקניון ארנה בהרצליה, שם התובעות, עורכת דין במקצועה משכה 600שקל. תוך כדי ביצעה רכישה בקיוסק ממול וכשחזרה הסכום נעלם. לפי הבקשה  הכספומט לא עומד במפרט הטכני הנדרש על פי התקן הרשמי שקיים בישראל (20282-2) . ולפיו יש מהירות מינימלית שהכספומט אמור לעמוד בה, והכספומט המדובר היה איטי הרבה יותר מהתקן. כיוון שהבנק מפוקח ומשום שייתכן שזה המצב גם בכספומטים אחרים של הבנק, הוגשה תביעה גם נגד גורמי הפיקוח.

עורכת הדין שהגישה את התביעה ביקשה החזר על הסכום  ושיוצאו הכספומטים שלא עומדים בתקן משימוש. בגין הסכום הקטן והעניין לציבור ביקשה הכרבה בתביעה כתביעה ייצוגית. מבנק מזרחי נמסר שטרם קיבל לידיו את התביעה, ומשזו תגיע אליו ימסור את תגובתו. משרד הכלכלה טוען שהתקן מדבר על  בטיחות חשמלית ולא על תפעולו ולכן אינו קשור אליו. משאר הגורמים לא נמסרה תגובה

בעקבות תביעה ייצוגית: הראל תחזיר ריבית שגבתה מלקוחותיה

אלף לקוחות בנק הפועלים דיווחו על חיוב כוזב בכספומטים

פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברות הביטוח: ישלמו 100 מיליון שקל שגבו כדמי ניהול