חדשות    

ברנאר ארנו עקף את ביל גייטס והפך לאיש השני בעושרו בעולם

צילום: ויקיפדיה

לפי מדד בלומברג, ביל גייטס ירד מהמקום השני בעשירי העלם לטובת ברנאר ארנו, בעלי לואי ויטון. במקום הראשון עדיין מחזיק ג'ף בזוס.

ארנו הוא המנכ"ל של ענקית מוצרי היוקרה LVMH, ועלה למקום השני לאחר שהונו עלה ל-108 מיליארד דולר. בשנה האחרונה נוספו לו 39 מיליארד דולר בעקבות השקעות בחברה. לגייטס לעומת זאת,  הון של 107 מיליארד דולר. זו פעם ראשונה מאז שיצא המדד של בלומברג שבו גייטס לא באחד משני המקומות הראשונים. 

גם במדד המתחרה והוותיק של פורבס הדיח ארנו את גייטס. זו צמיחה מהירה לארנו שרק השנה הצטרף לבזוס ולגייטס ברשימת היחידים שהונם האישי נאמד ביותר מ-100 מיליארד דולר. הונו של בזוס עומד על 125 מיליארד דולר.

 LVMH היא רשת מוצרי יוקה כלל עולמית שבבעלותה מותגים כמו לואי ויטון, כריסטיאן דיור וז'יבנשי. מותגים נוספים שבבעלותו כוללים את מותג השמפניה דום פריניון, שעליו אמר סטיב ג'ובס שייזכר הרבה שנים לאחר האייפון, ורשת הקוסמטיקה ספורה. החברה רכשה  גם אחזקה בבית האופנה של סטלה מקרטני.

בשנת 1987 ייסד  ארנו את תאגיד LVMH. זמן קצר לאחר מכן ניצל את יום השני השחור, שבו נפלו מדדי הבורסה בשערים שלא היה להם תקדים מאז פתיחת מלחמת העולם הראשונה, לביצוע רכישות ענק במניות התאגיד והגיע ל-43% אחזקה. הוא פיטר את רוב דרג ההנהלה ומינה את אביו  ליו"ר מועצת הפיקוח עוד בטרם התמנה ליו"ר החברה ומנהלה.  בשנת 2007 הוא רכש 10.69% ממניות רשת המרכולים הצרפתית המובילה קארפור, שהיא אף ספק המזון השני בגודלו בעולם.

הוא נכנס לרשימת הסנטי-מיליארדרים ב-2019, לאחר שמניות תאגיד מוצרי היוקרה שלו עלו ב-2.9% והגיעו לשווי של 368.80 אירו למניה. שוויו הנקי עלה  בכמעט 32 מיליארד דולר, הכי הרבה במדד המיליארדרים בן חמישים האישים של בלומברג לשנה זו.

להרחבה: ברנאר ארנו – איך טיפס לטופ של עשירי העולם

קראו עוד:

ארנולד שניידר – חפשו את המניות המוערכות בחסר

אמנסיו אורטגה – איך זארה הובילה אותו לחמישייה הראשונה של עשירי העולם

קרלוס סלים – הרגולציה והנשיא שפגעו באיש העשיר בעולם