חדשות    

ברני מיידוף, נוכל הפונזי הגדול בכל הזמנים, מבקש שחרור כי הוא גוסס

צילום: משרד המשפטים ארצות הברית

האם מגיע שחרור מוקדם לאחד הנוכלים הגדולים אי-פעם? הנוכל ואיש העסקים  ברני מיידוף, שהורשע ב-2009 בעבירת הפונזי הגדולה אי פעם, מבקש מבית המשפט לשחרר אותו מוקדם מהכלא משום שהוא גוסס ממחלת כליות.

לפי הבקשה שהגיש עורך דינו של מיידוף, ברנדון סמפל, למיידוף נותרו פחות מ-18 חודשים לחיות.   על מיידוף נגזרו 150 שנים בכלא, מתוכן ריצה עשר בלבד.

בבקשה נטען שמיידוף, בן ה-81, סובל מאי ספיקת כליות בדרגה חמורה. מיידוף נמצא במאסר במתקן כלא פדרלי בצפון קרולינה ורק לפני שבעה חודשים הגיש בקשה לנשיא דולנד טראמפ לקיצור עונשו (צו שבסמכות הנשיא שאין משמעותו חנינה).
הונאת הפונזי של מיידוף הייתה חריגה לא רק בהיקפה אלא גם משום שבא מתוך המערכת ואף בנקים נתנו בו אמון. הונאת הפונזי של מיידוף נחשפה ב-2008 לאחר שהמשקיעים ביקשו להוציא את הכסף שהפקידו בחשבונות של מיידוף וגילו שהכספים אינם – היקף ההונאה מוערך במעל 65 מיליארד דולר. "מיידוף אינו מכחיש את חומרת פשעיו ואינו מעוניין להפחית מהסבל שגרם לקורבנות שלו. הוא הביע חרטה מלאה על מעשיו", נאמר בבקשה.

עוד נאמר בפנייה כי "עתה, לאחר יותר מ-10 שנות מאסר וכאשר נותרו לו פחות מ-18 חודשים לחיות, מיידוף פונה מתוך ענווה לבית המשפט בבקשה שיורה על מעט חסד שיעשה עימו".

עוד הוסיף המבקש: "הענישה צודקת ופופורציונלית לפשע בעת גזר הדין, הפכה לחמורה באופן בלתי פרופורציונאלי לנוכח שינוי הנסיבות והמחלה הסופנית. מערכת הכליאה הפדרלית מכירה בכך שיש לו חודשים ספורים לחיות והליך השחרור כמעשה של חסד נועד בדיוק למצבים כמו אלה של מיידוף". בשלב זה עדיין לא הועברה תגובתה של התביעה במחוז הדרומי של ניו יורק, שם נוהל ההליך הפלילי נגד מיידוף.   עד כה הושבו לקורבנתויו של מיידוף  12 מיליארד דולר.

מהן הונאות הפונזי הגדולות בישראל, מי הקורבנות ואיך נזהרים

בית המשפט למשקיעי פונזי : המדינה לא תגן עליכם

לאחר יותר מעשר שנים קורבנות מיידוף מתחילים לראות את הכסף