חדשות    

ברקת: סירבנו לייקר את הביטוח הסיעודי

משה ברקת

בעקבות מחיקת ביטוח הסיעוד הפרטי אצל רוב חברות הביטוח, למעט הפניקס התייחס השבוע ממונה על רשות שוק ההון משה ברקת למצב: "ביטוח הפרט מהווה רק 20% מביטוחי הסיעוד הקיימים בשוק. 4 מיליון מבוטחים בביטוח של קופות החולים. היו אלינו פניות מחברות הביטוח לייקר את ביטוחי הסיעוד – לא איפשרנו לכך לקרות כי זה לא הפתרון. בימים אלו בוחנים חלופות שונות בדגש על מודל יציב והוגן. יש יותר ממודל אחד. נדאג שבסופו של דבר המוצר שיגיע לציבור יהיה הוגן במחיר ובאיכות המוצר ולא נמצא את המבוטחים עומדים מול שוקת שבורה".

ברקת אמר את הדברים בכנס סוכני הביטוח באילת. התייחס לדברי נשיא לשכת סוכני הביטוח: "שמח על כך שטובת הציבור לנגד עיניכם. טוב שהלקוח במרכז. רוצה להאמין לכם וחובת ההוכחה עליכם. חובת ההוכחה שהדבר יתבטא בתגמול שלכם. אם אתם עושים לטובת הלקוח – על זה תתוגמלו. אברך אם תתמכו בסוכנים האובייקטיביים, שפועלים לטובת הלקוח בלי להיות מוטים בכל דרך".

עוד אמר ברקת: "אני יודע שאנשי רשות שוק ההון פועלים ללא לאות תוך מטרה אחת – לשמור על ציבור המבוטחים ולהגדיל שקיפות". ברקת דיבר גם על הצעתו לשנות את החוק שעמלת סוכן הביטוח תיגבה מהלקוחות ולא מחברות הביטוח "תכלית קיומו של סוכן הביטוח היא לדאוג לצורך של המבוטח. ברשות שוק ההון לא עובדים עבור עמלה או עבור פרמיה – אלא רק לטובת הציבור".

עוד נודע הכי הממונה על שוק ההון רוצה לייצר תקן חדש של סגן בכיר שיעבוד תחתיו ואשר יהיה אחראי על הפיקוח של סוכני הביטוח ועל תחום החינוך הפיננסי. ברקת כבר נמצא במגעים מול נציבות שירות המדינה לאישור תקן כזה.

ברקת לסוכנים: אני דואג גם לפרנסה שלכם ולמקום של סוכן הביטוח בתוך המשוואה

המהפכה של ברקת: ביטוחי המשכנתאות יוזלו