חדשות    

בשורה לחובבות האופנה: מעכשיו תוכלו לשכור בגדים ברשת H&M

pixabay
מעודכן ל-12/2019

ענקית הביגוד השוודית מצטרפת לטרנד שכבש רשתות כמו בננה רפבליק ואורבן אאוטפיטרז, ומשיקה שירות להשכרת בגדי מסיבות בניסיון להפוך ל"ירוקה יותר"

חנות הדגל של קמעונאית האופנה H&M בשטוקהולם ששופצה לאחרונה, נפתחה מחדש ויצאה בבשורה משמחת: באחת הפינות של החנות מציעה הרשת ללקוחותיה אפשרות לשכור פריטים מתוך קולקציית בגדי המסיבה הפופולארית שלה.

המהלך החדש של H&M נועד לתת מענה לסוגיית איכות הסביבה – וזאת בעקבות ביקורת גוברת והולכת כלפי תעשיית האופנה, בשל רמות גבוהות של פליטת גזי חממה ובזבוז מים. כך מדווח ה"דויטשה וולה".

"מוסכם על כולם כי אופנה מהירה היא לא מודל עסקי בר־קיימא", הסבירה ראש מחלקת קיימות ברשת, פסקל ברון, בריאיון לדויטשה וולה. "משום כך אנחנו רוצים לבצע עליית מדרגה בנושא המחזור. השכרת הביגוד תואמת למטרה הזו, וכבר זמן רב אנחנו רוצים לנסות את המודל הזה".

השירות החדש מוגבל לפריטים מסוימים מקולקציית שמלות וחצאיות המסיבה וזמין רק לחברות מועדון. הפריטים יושכרו תמורת סכום של כ־33 יורו בשבוע. חנות הקונספט מציעה גם שירותי תיקונים, בית קפה וסלון יופי.

במסגרת השינוי בתמהיל החנויות השיקה הרשת באוקטובר סניף בברלין, בעיצוב מינימליסטי עם תאורה רכה, המציע שיעורי יוגה, בית קפה וגם מותגים חיצוניים.

תחרות קשה מול שוק היד שנייה

"H&M נמצאת בשלב של ניסוי וטעייה ובבוא העת היא תתמקד באחד הקונספטים החדשים", גילה ריצ'רד צ'מברלין, אנליסט תעשיית קמעונאות ב־RBC, במכתב למשקיעים. בכוונת הקמעונאית לבדוק את שירות ההשכרה במהלך שלושת החודשים הבאים, לפני שהיא תציג אותו בשווקים אחרים. ברון אומרת כי התגובות היו עד כה "נפלאות", והקולקציה של בגדי ההשכרה הוזמנה כמעט במלואה לחודש דצמבר.

הפיילוט מתבצע בתקופה שבה רשתות האופנה המהירה מתמודדות עם תחרות קשה מול פלטפורמות להשכרה של ביגוד ואביזרים יד שנייה. שוויו של שוק האופנה יד שנייה, ללא השכרות ביגוד, הוערך בשנה שעברה ב־24 מיליארד דולר וצפוי לצמוח ל־64 מיליארד דולר עד 2028, כך לפי נתוני חברת גלובל־דאטה ופלטפורמת האופנה thredUp. לשם השוואה, שוק האופנה המהירה, ששוויו היה 35 מיליארד דולר בשנה שעברה, צפוי להגיע לשווי של 44 מיליארד דולר.

על פי דיווחים שמסרה רשת H&M: בשנת 2018 חלה עלייה של 5% במכירותיה – ל־20 מיליארד אירו. בה בעת, הרווח הנקי צנח ב־22% ל־1.2 מיליארד אירו. H&M גם מחזיקה בבעלותה נתח שליטה בחברת Sellpy השבדית, פלטפורמה המאפשרת ללקוחות למכור ולקנות בגדים ואביזרים יד שנייה.

המתחרות האמריקאיות של הרשת, בננה רפבליק ואורבן אאוטפיטרז כבר השיקו שירותי השכרת בגדים בחודשים האחרונים. כך למשל, בננה רפבליק שבבעלות גאפ השיקה בספטמבר שירות השכרת בגדים מקוון לנשים תמורת דמי מינוי חודשיים של 85 דולר, המאפשרים השכרה של שלושה פריטים בכל פעם. הרשת מתכננת להשיק בעתיד שירות דומה גם לגברים. רשתות אמריקאיות אחרות שמציעות שירותי השכרה כוללות, בין השאר, את בלומינגדייל'ס, אן טיילור ואמריקן איגל.

האתרים והאפליקציות שיחסכו לכם כסף בקלות

נסיכה ליום אחד: איך בוחרים שמלת כלה וכמה זה עולה?