חדשות    

בתוך שנה המנכ"ל דורון ספיר עוזב את מגדל

דורון ספיר, צילום: סטודיו פרג'

בשנה האחרונה ניסו להדק את הפיקוח על דורון ספיר, מנכ"ל החברה, חיפשו לו מחליף ועוד. לא פלא שכזב כל כך מהר

לאחר שנה בתפקיד דורון ספיר, מנכ"ל חברת הביטוח מגדל, עוזב את החברה. דברי העזיבה סוכמו בשיחה בינו לבין יו"ר מגדל.

ספיר היה לפני כן מנכ"ל ויזה כאל ונכנס לתפקידו ביוני 2018. הוא היה אחד משני המועמדים הסופיים לתפקיד, לצד אילן רביב מנכ"ל מיטב דש, וזכה או חשב שזכה. הוא לא הצליח להוביל מחדש את החברה בעיקר בשל חילוקי דעות עם בעל השליטה שלמה אליהו.

. לאחרונה מונה ניר גלעד ליו"ר החברה, וכשנכנס לתפקיד  החל בסדרת פגישות עם גורמים בשוק בניסיון למצוא מנכ"ל חדש לחברה . בעל השליטה אליהו הקים לפני חצי שנה ועדת דירקטוריון של מגדל אחזקות, במטרה לעקוף את היו"ר דאז עודד שריג ולהדק את הפיקוח על ספיר. זאת בניגוד לדעת  הממונה על שוק ההון, משה ברקת.בעקבות המקרה שריג התפטר.לפי הצהרותיו אינו "יכול לשאת באחריות לכספי המבוטחים" וש"החברה פועלת על פי שיקולים קצרי טווח, ללא תוכנית פעולה מוגדרת".

בשנים האחרונות עזבו במגדל שורה של מנהלים בכירים בזה אחר זה וספק אם ברקת יראה בעין יפה עזיבה ללא נימוק מספק. בעל השליטה אליהו רצה שינוי בתוצאות מגדל כבר מיד עם כניסתו של ספיר לתפקיד, הגם שמגדל היא חברה גדולה מאוד, שתוצאותיה תלויות בעיקר בתוצאות ההשקעות שהיא מנהלת בשוקי ההון עבור עצמה ועבור מבוטחיה ועמיתיה. כמו כן, בחודשיו הראשונים בתפקיד ספיר חווה מאבק בין יו"ר החברה הקודם שריג לבין בעל השליטה אליהו.

. בכך הופך ספיר למנכ"ל החמישי שמסיים את תפקידו בטרם עת במגדל מאז רכש שלמה אליהו את השליטה בחברה לפני שש שנים. הניסיון של אליהו הוא להחזיר את מגדל לשליטת העבר, ניסיון שכשל.

מגדל קרן פנסיה

מגדל ביטוח – רווחים בשוק ההון הביאו לגידול של 300% ברווח הנקי