חדשות    

גוגל earth כובשת את העולם: מיפתה 98% מהאזורים המיושבים

בסוף השבוע נחשפו כמה נתונים על שירותי המיפוי של  גוגל Earth ו-Street View הממפים ומצלמים מקומות שונים בכדור הארץ. מהנתונים עולה כי מופו יותר מ-16 מיליון מייל (כ-25 מיליון ק"מ) של בניינים, רחובות ודרכים. מרחק זה, לפי גוגל, שווה ל-400 הקפות של כדור הארץ.

עיקר המיפוי נעשה במכונית מיפוי הרחובות שלה המצוידת במערכת הצילום המוגבהת. עוד מסרה החברה כי Google Earth, שירות החיפוש בעזרת המיפוי האווירי שלה, אוצר 93 מיליון קילומטר מרובע של דימויים מלוויינים. לפי גוגל באמצעות הלווינים מיפתה את חלקי העולם בהם מתגוררים 98% מבני האדם. זו פעם ראשונה שגוגל מוסרת נתונים על היקף המיפוי ועל גודל המפות בגוגל מפות, אחד המוצרים הפופולריים של החברה עם יותר ממיליארד משתמשים  חודשיים ומשמש גם לשירותי הניווט שלה.

עם זאת, אף שהשירות משמש גולשים רבים מדינות לא ששות מהדיוק שלהן וחוששות שהמפות משרתות גורמים זרים המשתמשים בהן לריגול ממשלתי. גם ישראל דרשה פעם מגוגל לסלק מיפוי המכיל מידע ביטחוני. גם המפות כמו כל מוצרי גוגל משמשות לאיסוף מידע על משתמשים לצורכי פרסומות, והרגולציה בעולם לא אוהבת את זה.

עוד ספגה ביקורת לאחר פרסום בשנה שעברה ולפיו החברה עקבה אחר מיקומם של אנשים גם לאחר שכיבו את פונקציית שיתוף מקום בטלפונים הסלולריים שלהם. החברה ספגה ביקורת גם בעקבות פרסומים ולפיהם מסרה מידע על מיקומם של משתמשים למשטרה ולסוכנים פדראיים בנוגע לחקירות מסוימות. עם זאת, היו גם מקרים שהמיפוי של גוגל עזר, כך למשל נמצאה מכונית נעדר מ-1997.

מהפיצ'רים האחרונים שגוגל פיתחה זה מבט על המפות במציאות רבודה, כך שאפשר לראות חנויות וצילומים ומוסדות בסביה וכך לנווט את דרככם טוב יותר.

שירות מפות לרוכבי אופניים; תודה לגוגל

דף עסקי בגוגל – איך עושים את זה?