שוק ההון    

גולף – הפסד של 1.7 מיליון שקל; קיפאון בפעילות בחנויות; עלייה במכירות המקוונות

גולף מפרסמת דו"ח פושר לרבעון השלישי. החברה אמנם רושמת גידול במכירות, אשר נבע מעלייה במכירות המקוונות, אך הפדיון בחנויות הזהות, לעומת הרבעון המקביל, נשאר כמעט זהה ואף ירד בחנויות מגזרי אופנת הבית ואופנת ההלבשה. בשורה התחתונה, הרשת המפעילה מעל ל-300 סניפים ברחבי הארץ, רושמת שוב הפסד.

ההפסד ברבעון הסתכם בכ-1.7 מיליון שקל לעומת הפסד של כ- 1.4 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.

את הגידול בהפסד הנקי מסבירים בגולף בגידול בהפסד הנקי ברבעון נובע בעיקרו מגידול בהוצאות המימון.

הפדיון הממוצע למ"ר ברבעון בחנויות מגזרי אופנת הבית ואופנת ההלבשה הסתכם בכ-  1,073שקל לעומת כ- 1,101 שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 2.5%

הפדיון בחנויות זהות ברבעון בחנויות מגזרי אופנת הבית ואופנת ההלבשה הסתכם בכ- 1,091 שקל לעומת כ- 1,083 שקל בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ- 0.7%

מכירות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ- 223.7 מיליון שקל, לעומת כ- 213.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 4.9% הנובע בעיקרו מגידול בפעילות עדיקה המפעילה אתר מכירות מקוון.

מכירות אופנת ההלבשה הסתכמו בכ-80.5 מיליון שקל בדומה לכ-80.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד,

ההפסד התפעולי במגזר ברבעון הצטמצם לכ-7.6 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 8.4 מיליון שקל ברבעון המקביל . הקיטון בהפסד נובע בעיקרו מגידול בשיעור הרווח הגולמי בעקבות שיפור בתנאי הסחר .

מכירות אופנת הבית הסתכמו ברבעון בכ-117 מיליון שקל לעומת כ-113.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח  התפעולי במגזר ברבעון הסתכם לכ-4.1 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 4.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון אשר נובע בעיקרו מהכללת פעילות האתרים בתחום הפעילות.

מכירות עדיקה הסתכמו ברבעון לכ-26.6 מיליון שקל לעומת כ-19.9 מיליון שקל ברבעון המקביל , גידול אשר נבע מצמיחה בפעילות המקוונת לצד פתיחת חנויות נוספות. הרווח התפעולי במגזר ברבעון הסתכם לכ-1.8 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 137.2 מיליון שקל (המהווה כ-61.3% מהמכירות), לעומת כ-123.9 מיליון שקל (המהווה כ-58.1% מההכנסות) ברבעון המקביל. העלייה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי נבעה בעיקרה משיפור בתנאי הסחר.

הוצאות מכירה ושיווק ברבעון הסתכמו לסך של 126.8 מיליון שקל בהשוואה לסך של 114.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול הנובע בעיקרו מעליה בהוצאות השכר עקב עליית שכר המינימום ומגידול בהיקף הוצאות פעילות תחום עדיקה שנבעה מגידול בפעילות האתר ופתיחת חנויות נוספות

ההפסד התפעולי השוטף ברבעון הסתכם בכ- 1.6 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהפסד ברבעון נובע בעיקר מהעלייה במכירות וברווח הגולמי , זאת חרף הגידול בהוצאות שיווק ומכירה.

ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-1.6 מיליון שקל  בהשוואה להפסד של כ- 2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הוצאות המימון, נטו ברבעון הסתכמו לסך של 0.7 מיליון שקל לעומת הכנסות מימון בסך 0.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

אפי רוזנהויז, יו"ר הדירקטוריון ורביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף: "אנו שבעי רצון מהתוצאות ברבעון כפי שבאו לידי ביטוי בגידול בשורת המכירות, עליה משמעותית ברווח הגולמי ושיעורו ומצמצום ההפסד התפעולי ברבעון אל מול הרבעון המקביל אשתקד.

אנו רושמים ברבעון  גידול של כ-4.8% במכירות הנובע בעיקרו מצמיחה בפעילות עדיקה, לצד עליה של 0.7% בפדיון הכולל מחנויות זהות במגזרי הבית וההלבשה.

עדיקה ממשיכה להציג צמיחה משמעותית בהכנסות ובשאר הפרמטרים התפעוליים .כבעלת המניות הגדולה ובעלת השליטה בחברה(69%), אנו שבעי רצון מהתפתחותה של עדיקה ורואים בה מנוע צמיחה משמעותי לפעילות הקבוצה כולה.

החברה מסיימת בימים אלה תהליך מיתוג מחדש של רשת העודפים תחת המותג "GOLF OUTLET" – מהלך אשר החל עם החזרת תפעול הרשת לידי החברה ובא לידי ביטוי בתקופת הדוח בירידה במכירות ועליה בשיעור הרווח הגולמי .

אנו מציגים המשך גידול ברווח הגולמי ושיפור משמעותי בשיעורו אשר הסתכם לכ-61.3%. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקרה משיפור בתנאי הסחר. הישג זה הינו תוצאה של יישום תוכניות העבודה של החברה, לרבות הדגש שאנו שמים על ניהול הרווח הגולמי.

אנו מציגים קיטון בהפסד התפעולי השוטף ברבעון הודות לשמירה על מבנה הוצאות הדוק ומגוון מהלכים שאנו מבצעים ,הכוללים בין היתר ייעול שרשרת האספקה ותנאי הסחר וחיזוק המותגים, זאת חרף הגידול בשכר המינימום, הוצאות חד פעמיות של כ-1 מיליון שקל ברבעון ותנאי השוק המאתגרים.

השיפור ההדרגתי אך העקבי בתוצאות החברה משתקף גם בגידול ברווח התפעולי השוטף בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 שהסתכם ברווח של 4.7 מ' שקל למול הפסד של 5.6 מ' שקל בתקופה המקבילה אשתקד, זאת חרף הוצאות חד פעמיות של כ-4 מיליון שקל שנרשמו בתקופה הנוכחית.

אנו ממשיכים לפעול במרץ בפיתוח פעילות האון ליין של הקבוצה , זאת במטרה למצב את גולף כשחקן דומיננטי ומוביל בתחום, הן באמצעות פעילות המותג עדיקה והן באמצעות אתרי גולף און ליין.

אנו מאמינים כי הפעולות שאנו מבצעים היום יהוו את התשתית הנדרשת לצורך עמידה באתגרים שהצבנו לעצמינו להמשך הצמיחה גם בשנים הקרובות."

הפעילות של גולף מתמקדת בעיצוב, קניינות, שיווק ומכירה קמעונאית בישראל של מוצרי אופנת ביגוד ואופנת בית. לחברה 334 חנויות הפזורות בכל רחבי הארץ בשלושה תחומי פעילות:

1. תחום אופנת ההלבשה – מכירה קמעונאית של מוצרי הלבשה עליונה ותחתונה, מוצרי הנעלה ומוצרי אופנה משלימים לנשים וגברים, באמצעות רשתות חנויות אותן היא מפעילה. תחום זה כולל את המותגים: גולף, פולגת, אינטימה, TOPSHOP ו-GOLF OUTLET (לשעבר ספרינט). מוצרי TOPSHOP נמכרים גם באתר TOPSHOP.

2. אופנת הבית – מכירה קמעונאית של מגוון מוצרים, הכוללים בעיקר מוצרי טקסטיל לבית, כלי מטבח ושולחן, ריהוט, כלי אמבט ומוצרים אחרים לבית וכן מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה. במסגרת תחום זה נמכרת גם הלבשת ילדים ותינוקות. מגזר אופנת הבית כולל את רשתות GOLF & CO,  GOLF & KIDS, GOLF & BABY וכיתן. מוצרי טקסטיל לבית וכלי מטבח ושולחן נמכרים גם באתר GOLF & CO ומוצרי הלבשת ילדים ותינוקות נמכרים גם אתר GOLF & KIDS.

3. עדיקה – מכירה קמעונאית של חברת עדיקה סטייל בע"מ במגוון מוצרים, בעיקרם פריטי אופנת הלבשה ואופנת בית באתר האינטרנט ובחנויות וכן מתן שירותי מסחר מקוון הכוללים שירותי טכנולוגיה, ניהול אתרים, שירותי תוכן וקריאייטיב, שיווק אונליין, תפעול רשתות חברתיות ושירות לקוחות.

קניון גינדי TLV – כישלון או בדרך להצלחה?