חדשות    

גיוסי אג"ח – ירידה של 20% מתחילת השנה

ירידות בבורסה

שוק האג"ח הפך למסוכן יותר על רקע העלאות הריבית בארה"ב והכוונה להעלות את הריבית גם אצלנו (בקרוב), וזו כנראה הסיבה העיקרית לירידה משמעותית של 20% בהיקף ההנפקות מתחילת השנה. הירידה בולטת במיוחד בחודשים האחרונים.

סיבה נוספת היא החשש מהמנפיקים – כמות החברות האמריקאיות שגייסו כאן השנה נמוך משמעותית ממספר החברות הזרות שגייסו כאן לפני שנה. הסיבה ברורה. הדוחות הכספיים של חלק מהחברות אמריקאיות מצביע על מצב פיננסי לא פשוט, וגם קושי להחזיר את החובות.

 היקף הגיוסים השנה ב-10 החודשים הראשונים עומד על 51.4 מיליארד שקל, ירידה של כאמור 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הסקטור הפיננסי (בנקים וחברות ביטוח) גייס בשוק החוב כ-8.5 מיליארד שקל מתחילת השנה, ירידה של 11%  לעומת התקופה המקבילה. כ-50% מהגיוס בתחום הפיננסי נעשה על ידי בנק הפועלים וכ-15% על ידי בנק לאומי, לאחר ששני הבנקים הגדולים לא גייסו כלל בתקופה המקבילה אשתקד.

הנפקות הסקטור העסקי ללא מוסדות פיננסיים וללא חברות ממשלתיות, הסתכמו, בתקופה זו,  ב-36.8 מיליארד שקל, ירידה של 27% לעומת התקופה המקבילה. מגזר נדל"ן ובינוי גייס מתחילת השנה במצטבר כ-22 מיליארד שקל – מעל סכום הגיוס בשנה שעברה.

השקעה באגח – כל מה שרציתם לדעת! והאם יש בועה בשוק האגח?

הריבית תעלה ל-0.25% עד סוף השנה