חדשות    

גיוס ענק לאלף פארמס: החברה המובילה בתחום הבשר המתורבת גייסה 105 מיליון דולר

מעודכן ל-07/2021

כספי הגיוס יושקעו בהגדלת יכולת הייצור והרחבת פעילותה הבינלאומית לקראת השקה ראשונית של מוצר ב-2022 אלף פארמס תבחן את האפשרות להקמה של מפעל לייצור בשר מתורבת באבו דאבי במטרה לספק את מוצריה ברחבי איחוד האמירויות ומדינות המפרץ

חברת הבשר המתורבת אלף פארמס (Aleph Farms), המייצרת סטייקים היישר מתאי חיה אשר לא הועברו הנדסה גנטית, מכריזה היום על גיוס של 105 מיליון דולר. סבב הגיוס הובל על ידי קרן הצמיחה של L Catterton, קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בעולם בתחום הצרכנות ו- DisruptAD, אחת מפלטפורמות ההשקעה הגדולות ביותר במזרח התיכון.

ההשקעה כללה את השתתפותן של Skyviews Life Sciences, וכמו כן של מספר חברות גלובליות מובילות בתחום המזון והבשר בהן: Thai Union, BRF ו- .CJ CheilJedangבסיבוב לקחו חלק גם משקיעים קיימים, בהם: קבוצת שטראוס, VisVires New Protein, Cargill, Jesselson Investments ,Peregrine Ventures ו-CPT Capital.

כספי הגיוס יושקעו במימוש תוכניות המסחור של מוצרה הראשון של אלף פארמס, סטייק בקר מתורבת, כמו גם בהרחבת פורטפוליו מוצריה. בנוסף, החברה תפעל להרחבת פעילותה הבינלאומית לקראת השקת מוצר מסחרי ראשון ב-2022. בימים אלו החברה עובדת עם גופים רגולטוריים שונים בעולם על תוכניותיה לחדירה לשוק.

השקעת DisruptAD היא פתח לשותפות שתסייע לחיזוק הביטחון התזונתי באבו דאבי. כשותפה אסטרגית ל-DisruptAD, אלף פארמס תבחן את האפשרות להקמה של מפעל לייצור בשר מתורבת באבו דאבי במטרה לספק את מוצריה ברחבי איחוד האמירויות ומדינות המפרץ.  את עסקת הגיוס ליווה משרד עורכי הדין עמית פולק מטלון (APM).

חברת אלף פארמס הוקמה ב-2017 כשיתוף פעולה בין קבוצת שטראוס המחזיקה ביחד עם רשות החדשנות הישראלית בחממת הפודטק The Kitchen, ופרופ' שולמית לבנברג מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון.

דידיה טוביה, מייסד-שותף ומנכ"ל חברת אלף פארמס, אמר: "אנחנו שמחים להעמיק את מערכת היחסים שלנו עם שותפים קיימים, ומקבלים בברכה משקיעים נבחרים חדשים בסבב הגיוס הנוכחי. שותפינו הנם גופים מובילים, בעלי ניסיון נרחב ומומחיות שאין שני להם, והשותפות עמם מקרבת אותנו משמעותית למימוש החזון שלנו לספק גישה בטוחה ובלתי מותנית לתזונה איכותית וברת-קיימא, לכל אחד ואחת, בכל זמן ובכל מקום. אנחנו רואים במשקיעים שלנו שותפים לבניית קטגוריה חדשה של בשר, ומחויבותם לשיפור מערכות המזון הגלובליות והפיכתן לברות קיימא היא מנוע משמעותי להצלחה במימוש חזון החברה".

מייקל פארלו, שותף מנהל בקרן הצמיחה של L Catterton, אמר:  "בזכות חדשנות טכנולוגית המאפשרת ייצור סטייק מתורבת ייחודי יצרה אלף פארמס רשת בינלאומית של שותפויות, בין היתר עם יצרניות הבשר הגדולות בעולם — ובידלה עצמה כחברה המובילה בתחום הבשר המתורבת, כזו הקרובה מאוד להשקת מוצר מסחרי. אנחנו שמחים לתמוך בהצלחת החברה ולקחת חלק בהגברת המוכנות ליציאה לשוק הבינלאומי. בזכות מומחיות בתחום המזון והעסקים ברי-הקיימא נוכל לשלב ידיים יחד ולתת מענה לצרכים המשתנים, בעולם שקצבי השינוי בו הולכים וגדלים".

מנסור אלמולה, מסר מטעםDisruptAD : "אני מקדם בברכה את השותפה הישראלית הראשונה שלנו, אלף פארמס. השותפות משקפת את נכונותנו לסלול את הדרך לצמיחה ארוכת טווח על ידי חיבור לחברות כמו אלף פארמס, חלוצה הבונה את הטכנולוגיות של המחר ומאפשרת לחולל שינוי אמתי".

מיינק סינגל מטעם DisruptAD, הוסיף: "אנחנו מאמינים שעתיד המזון ייבנה סביב העדפות משתנות של צרכנים למוצרים הנותנים בין היתר מענה לחששות ממשבר האקלים. אלף פארמס ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב אג'נדת ייצור מזון בר קיימא ברחבי השווקים הבינלאומיים. על כן, אנו שמחים לשתף איתם פעולה".

שחר פלורנץ, סמנכ"ל הצמיחה והחדשנות של קבוצות שטראוס, ויו"ר The Kitchen- ממייסדות אלף פארמס, אמר: "אנו גאים מאוד באלף פארמס על גיוס יוצא דופן, צעד שיקדם אותה לעבר הצלחה במסעה ליצירת עתיד טוב יותר. אלף פארמס היא דוגמה מצוינת לכוחו של השילוב בין היכולות הטכנולוגיות הייחודיות של האקדמיה הישראלית, למומחיות של חממת הפודק טק The Kitchen – להקים ולהצמיח חברות על בסיס טכנולוגיות אלו. הצטרפותה של קבוצת שטראוס לסבב גיוס נוסף באלף פארמס היא הבעת מחויבות הקבוצה להמשך קידום חדשנות המבטיחה את שיפור אורח חיי האנשים, לצד שמירה על כדור הארץ."

שבועות מאחורינו: האם החלב ומוצריו צפויים להתייקר?