שוק ההון    

גילעד תחבור לפסגות בתחום הלוואות פרטיות

בית ההשקעות פסגות  מצרף את הקרן הוותיקה גילעד ליצירת תיק השקעות בהלוואות מתואמות, פרטיות ולא סחירות – בהיקף של עד 300 מיליון שקל 

פסגות מצרפת את קרן הפנסיה גילעד הוותיקה לקידום פעילות ניהול ההשקעות האלטרנטיביות שלה, באמצעות יצירת תיק השקעות בהלוואות מתואמות, המוכרות כהלוואות פרטיות ולא סחירות, בהיקף של עד 300 מיליון שקל. תיק ההלוואות הפרטיות של גילעד ינוהל על ידי פסגות.

מההסכם נובע כי פסגות וגילעד ישתפו פעולה במתן הלוואות למימון פרויקטים, במטרה לאפשר לשני הגופים את הרחבת היקף המימון לפרויקטים וחברות. כך גילעד תוכל להצטרף להלוואות שפסגות מוביל דרך פעילות חברת פסגות ניירות ערך, שמנהלת עשרות רבות של מיליארדי שקלים עבור לקוחות התיקים המנוהלים, ובעיקר של מוסדיים חיצוניים כגון קופות גמל מפעליות וענפיות.

היקף תיק ההלוואות המותאמות עשוי להשתנות בהתאם להחלטות ועדת ההשקעות של גילעד, שמחפשת לגוון באמצעות ההסכם החדש את תיק ההשקעות שלה. זהו רכיב השקעות היוצר תשואה יציבה יחסית, שחשופה פחות לתנודות בשוקי ההון הסחירים. .

לדברי מנכ"ל פסגות, ברק סורני, "בשנים האחרונות גופים מוסדיים מגדילים את תיק הנכסים הלא סחירים, בדגש על נכסים אלטרנטיביים ואשראי לא סחיר, במטרה ליהנות מתשואה עודפת, גיוון פורטפוליו הנכסים ומהפחתת תנודתיות אשר מאפיינים נכסים מסוג זה".

מנכ"ל גילעד, ערמוני, מסר כי "הקמת מערך ההלוואות המותאמות מאפשרת לגילעד כניסה לתחום המימון של פרויקטים משמעותיים". נציין כי בשנים האחרונות גילעד הוותיקה ביצעה השקעות בקרנות השקעה פרטיות, מקומיות וזרות, ורכשה תיק משכנתאות מבנק מזרחי טפחות בהיקף של כחצי מיליארד שקל.