חדשות    

גיל שוויד זכה בפרס חתן ישראל – מגיע לו!; ומה הוא חושב על זה…

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע  על זכייתו של חתן פרס ישראל מפעל חיים בתחום טכנולוגיה וחדשנות יישומית – גיל שויד, מהמייסדים ומנכ"ל חברת צ'ק פוינט, חברת אבטחת המידע הגדולה בעולם, שנסחרת בוול-סטריט בשווי של 15 מיליארד דולר..

ועדת הפרס התכנסה בראשותו של יו"ר הוועדה –מר שלמה דוברת, כשלצדו החברים –  מר רן מידן ומר אילון תירוש. בנימוקיה ציינה הועדה: "גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, נחשב לאדם פורץ דרך והשראה, דוגמא ומופת ליכולת להצמיח טכנולוגיות חדשניות וחברה רב לאומית מצליחה ומשגשגת הפועלת עד היום ממדינת ישראל. תרומתו של שויד למדינת ישראל משמעותית בפיתוחה של תעשיית ההיי טק  כבר קרוב ל – 25 שנה, תעשיות היי טק מובילות עולמות בתחום אבטחת המידע והסייבר, יצירת אלפי מקומות עבודה וייצוג מצוינות וההון האנושי של ישראל בעולם"

"גיל שויד עוסק בפעילות ציבורית משמעותית ונרחבת בסיוע לקידום מנהיגות ומצוינות בקרב בני נוער מוכשרים, בדגש עם הפריפריה החברתית ותרומה לטיפוח של דור העתיד בישראל. ההשפעות של גיל שויד על החברה הישראלית ועל הטכנולוגיה העולמית היא עצומה, הוא הפך להיות דמות ראויה לחיקוי בישראל ובעולם כולו".

מר גיל שויד – קורות חיים

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, נחשב לאחד מאבות ההייטק הישראליים, לפורץ דרך בתחום אבטחת המידע והסייבר ולממציא חומת האש המודרנית.

שויד נולד בירושלים בשנת 1968, שם גדל ולמד מחשבים מגיל 12. כבר בגיל 14 החל לעבוד בתחום המחשבים, ובמהלך לימודיו בתיכון שליד האוניברסיטה בירושלים למד ועבד באוניברסיטה העברית. הוא התגייס לשירות צבאי ביחידת 8200, שם עסק בפרויקטי מיחשוב חדשניים.

כמה שנים לאחר שירותו הצבאי של שויד, רשת האינטרנט, שהיתה עד אז רשת סגורה בין מוסדות אקדמיים, נפתחה לעולם. שויד הבין כבר אז כי עם פתיחת האינטרנט לגופים עסקיים ופרטיים, יעלה גם הצורך באבטחת רשתות ארגוניות, וב-1993 ייסד את חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ.

המוצר הראשון שפיתח שויד, ה-Firewall-1, הוא מוצר חומת האש המסחרי הראשון בעולם. ביסוד הפיירוול הראשון עמדה טכנולוגיית Stateful Inspection, שהיתה בעלת יכולות מתקדמות לזהות תקשורת רשת על כל מרכיביה, ואפשרה לתעבורת התקשורת להתקיים באופן מאובטח. טכנולוגיה זו, שנרשמה כפטנט על שמו של שויד, מהווה עד היום את הבסיס להגנת רשתות ומגינה על מיליוני משתמשים ברחבי העולם.

שויד משמש כמנכ"ל חברת צ'ק פוינט מיום הקמתה, ובמשך השנים מילא בחברה תפקידים נוספים, בכלל זה נשיא ויושב ראש. הוא נחשב בעולם לאחד ממובילי הדעה המשפיעים ביותר בתחום אבטחת המידע והגנת הסייבר.

מאז הקמת צ'ק פוינט לפני כ-25 שנים, הוביל שויד את החברה להיות אחת מספינות הדגל של ההייטק הישראלי, הזוכה להכרה ולהצלחה בינלאומית ומהווה גאווה לאומית. צ'ק פוינט היא אחת מחברות הגנת הסייבר המצליחות בעולם ופועלת מתל אביב, עם הכנסות של כ-1.8 מיליארד דולר בשנה ויותר מ-100 אלף לקוחות. כיום מעסיקה צ'ק פוינט למעלה מ-4,500 עובדים ברחבי העולם, כמחציתם במרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל.

במקביל, מוביל שויד יוזמות חינוכיות שונות. הוא מכהן כיושב ראש אוניברסיטת תל אביב לנוער וחבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב, שבמסגרתה ייסד את מכון צ'ק פוינט לאבטחת מידע. במסגרת תפקידו כיו"ר אוניברסיטת תל אביב לנוער, הוא מלווה את תוכנית "מדעני וממציאי העתיד", המעודדת מצויינות במדעים בקרב בני נוער מכל רחבי ישראל.

שויד מכהן גם כיושב הראש של עמותת "יכולות", הפועלת להפחתת אחוזי הנשירה מבתי ספר והעלאת שיעורי הזכאות לבגרות בקרב תלמידים בפריפריה הגיאו-חברתית של ישראל. במשך יותר מעשור, שויד שותף בפעילות עמותת "יכולות", הפועלת באמצעות פדגוגיה בלתי שגרתית בקרב תלמידים בעלי הישגים נמוכים במיוחד בלימודים, ומובילה לשינוי ממשי בשיעור הזכאות לבגרות.

תרומתו של שויד לחברה, לכלכלה, לחינוך ולפיתוח החדשנות בישראל זיכו את שויד בעיטורים שונים:

  • ב-2002 זכה בפרס "צלחת הזהב" מאת האקדמיה האמריקנית להישגים עבור תרומתו לעולם העסקים והטכנולוגיה.
  • בשנת 2003 היה אחד מבין מקבלי תואר "המנהיג הגלובלי של המחר" מטעם הפורום הכלכלי העולמי כהכרה למחויבותו לענייני הציבור ועל מנהיגותו בתחומים שהם מעבר לאינטרסים המקצועיים המיידיים.
  • בשנת 2004 זכה בתואר ד"ר של כבוד בתחום המדעים מטעם הטכניון לאות הוקרה על תרומתה של צ'ק פוינט לתעשיית ההי-טק הישראלית ולכלכלת ישראל ועל תרומתו לחדשנות עסקית וטכנולוגית בעולם בתחום אבטחת המידע.
  • בשנת 2014 קיבל את התואר ד"ר של כבוד מטעם אוניברסיטת תל אביב, על הישגיו יוצאי הדופן כיזם, כחלוץ טכנולוגי וכפילנתרופ, על היותו אבי חומת האש המודרנית וסנגור בלתי נלאה של הזכות לחינוך, על חזונו בהקמתה ובהנהגתה של צ'ק פוינט, על אמונתו העמוקה בכוחו של חינוך ליצור שוויון הזדמנויות, לקדם מצוינות ולטפח יצירתיות. כמו כן, קיבל את התואר על תרומתו העצומה לחברה הישראלית כדמות מופת לדורות חדשים של יזמים ומנהיגים בקהילה העסקית בישראל; על תמיכתו המשמעותית באוניברסיטת תל-אביב, בדגש על תפקיד המפתח שלקח על עצמו באוניברסיטה לנוער, שפותחת את דלתות ההשכלה הגבוהה לאלפי ישראלים צעירים ומוכשרים.
  • בשנת 2017 קיבל שויד את אות "מגן הסייבר" במסגרת שבוע הסייבר הלאומי, בין השאר בזכות היותו מנטור אישי ואדם מעורר השראה עבור קבוצת מדעני וממציאי העתיד של נוער שוחר מדע באוניברסיטת תל אביב.

שויד מתגורר בתל אביב, בזוגיות עם מיטל ואב לארבעה.

בתגובה אמר שוויד –

"התרגשתי לקבל את ההודעה על הבחירה בי כחתן פרס ישראל, ובמיוחד כשמדובר בתחום שמזוהה כל כך עם המדינה שלנו ועם החברה הישראלית. הפרס אולי ניתן לי אך הוא מגיע לשלמה ולמריוס שהתחילו איתי את הדרך וכמובן לכל עובדות ועובדי צ'ק פוינט ב-25 השנים האחרונות שבאמת יצרנו, ביחד, מענה לבעיה עולמית וביחד אנחנו הופכים את העולם לבטוח יותר. מדינת ישראל היא פלא והתעשייה שלנו, תעשיית ההי טק, הופכת את הרוח החדשנית שפועמת כאן למוצרים שמשפרים את העולם ומשנים את חייהם של כל אזרחי העולם באשר הם. אני מודה לוועדת הפרס, לשר החינוך ולכל העוסקים במלאכה"

צ'ק פוינט תתרום את הפרס הכספי הנלווה למטרות החברתיות בהן היא תומכת לאורך השנים.