חדשות    

גינדי איחרה במסירת דירה, תפצה ב-180 אלף שקל

השכונה המתוכננת של גינדי באור יהודה. הדמייה:גינדי החזקות

חברת "גינדי החזקות פרויקט המשתלה תפצה בכ-180,000 שקל זוג שרכש דירה מיזמית הבנייה, בגין איחור של חודשים רבים במסירתה.  אף שיזמית הבנייה טענה כי מרבית העיכובים נבעו מאירועים שאינם בשליטתה, השופט לא קיבל את הטענה.

התביעה עסקה בדירה שרכשו התובעים מגינדי בפרויקט "LIFE" שבשכונת המשתלה בתל-אביב. הסכם המכר נחתם בין הצדדים במאי 2013, ומועד מסירת הדירה נקבע למאי 2016.

גינדי יזמה את הפרויקט, והיו לו שלושה "קבלנים מבצעים" שהתחלפו בשנים 2016-2017, בגין בעיות שאינן קשורות לגינדי. בפועל, הדירה נמסרה לתובע באיחור של כ-10 חודשים וחצי.

גינדי טענה שהתובעים חתמו על "הסכם הזמנת שינויים ותוספות בדירה" מול הקבלן המבצע באותה עת, ובו הסכימו לדחייה של 4 חודשים במועד המסירה.

עוד טענה כי במהלך ביצוע העבודות בפרויקט אירעו נסיבות בלתי צפויות שלא היו בשליטתה – 3 חודשים בגין מבצע "צוק איתן", 5 חודשים בגין החלפת הקבלן המבצע בחברה אחרת, ו- 4 חודשים בגין כניסתה של חברה זו להקפאת הליכים, והחלפתה בחברה אחרת. לטענתה, האיחורים אלו הצדיקו את הדחייה.

מנגד התובעים טענו כי לא היו מודעים להיקף השינויים, וכי הם "אולצו" להסכים לאיחור. השופט דווקא  שוכנע שהתובעים אכן היו מודעים להיקף השינויים והסכימו לדחייה.

ובכל הקשור לטענות הנוגעות לצוק איתן, השופט מתח ביקורת על חוות דעת שהוגשה מטעם החברה, שהתבררה כבעייתית ולא מבוססת, וציין כי "למעשה, מחומר הראיות עולה כי הנתבעת עצמה לא סברה בזמן אמת כי המצב הבטחוני עיכב את קצב העבודה בפרויקט".כך גם החלפת הקבלן "הקבלן המבצע הוא ספק 'פרטי' שנבחר ומנוהל על ידי המוכר, בעוד שלקונה אין כל מעורבות או השפעה על זהותו", כתב.

גם לגבי הקבלן הבא, שנקלע להקפאת הליכים, השופט הבהיר כי "הפסיקה הכירה בכך שעיכוב במסירת דירה הנובע מאישורים חסרים מטעם הרשויות, ואף כתוצאה מהפסקת הבניה בעקבות צווים שיפוטיים, הינו סיכון שמצוי באחריות היזם, ואינו פוטר אותו מפיצוי הרוכשים שנקבע בחוק המכר".

לאחר שניתח את הנסיבות, השופט הכיר בעיכוב בן חודשיים לנוכח שינויים שנעשו בדירת התובעים, ועיכוב בן חודש מפאת המצב הבטחוני בתקופת צוק איתן.

סכום הפיצוי (כ-180,000 שקל) התבסס על הערכת שמאי מטעם התובעים, בהפחתה מסוימת של הערכת שווי השכרת הדירה. החברה תשלם לתובעים שכ"ט עו"ד בסך 25,000 שקל, והוצאות משפט.

עוד שטח של גינדי באור יהודה. המחיר: 320 מיליון שקל

למה זכאי מחיר למשתכן מחקו תביעה נגד גינדי