חדשות    

לא כיף: עובד עירייה נפצע ביום כיף ויפוצה ב-650 אלף שקל

התקבלה תביעה שהגיש עובד עיריית ירושלים שנפגע  בתאונת דרכים במסגרת יום כיף של העירייה. העובד נחבל כשנהגת הטרקטורון שבו נסע איבדה שליטה. נפסקו לטובתו כ-665,000 שקל לאחר שטען שסובל מנכויות אורתופדיות ונפשיות.

התובע סיפר שביום התאונה נסע בטרקטורון שבו נהגה עמיתה שלו לעבודה. בשלב מסוים הנהגת איבדה את השליטה על הרכב ובעקבות כך הוא הוטח על קורת הביטחון הקדמית של הטרקטורון ונחבל בזרוע ימין ובבית החזה. עוד טען שאובחן אצלו שבר בזרוע בבית החולים.

לטענתו, כמה חודשים לאחר התאונה הוסר הגבס לאחר שנמצא שהשבר התאחה. אך כעבור כמה שבועות הוא קיבל מכה בידו באקראי מאדם שהלך לידו ברחוב וכשפנה למיון נמצא שידו נשברה שוב. בשלב זה החליטו הרופאים לבצע ניתוח לקיבוע השבר באמצעות פלטות מתכת וברגים. הוא אושפז למשך 6 ימים ושוחרר לביתו.

בית המשפט לפי עדות מומחים קבע כי מדובר בנכות בשיעור 31.5% ונכות נפשית בשיעור 5%.

התובע טען כי מאז האירוע הוא סובל מכאבים עזים, רגישות והגבלת תנועה בזרוע ימין וכאבים חזקים בחזה. הוא הוסיף שהיה מרותק לביתו במשך 7 חודשים ונאלץ לעבור בדיקות רבות, צילומים, טיפולי פיזיותרפיה ואף טיפול פסיכיאטרי. הוא אמר שאזור השבר לא אוחה לחלוטין ועדיין מטופל בכאב.

נזק לא פרופורציונלי

הנתבעות, חברת ״חלום עולמי״ ומבטחת הטרקטורון טענו שהיקף הנזק לא פרופורציונלי. בין היתר הן ביקשו לאמץ את מסקנת המומחה האורתופדי כי לנכותו של התובע אין השפעה תפקודית משום שהוא עובד בעבודה משרדית. עוד לטענתן, התובע לא מיצה את מלוא זכויותיו מול הביטוח הלאומי.

המצב יכול להשתנות

בית המשפט ציין שיכול להיות שנכותו תשפיע על תפקודו בעתיד וייתכן  שבעתיד יבקש להחליף עיסוק. לפיכך קבע השופט את נכותו התפקודית של התובע בשיעור של 12%.

בהתאם, פסק השופט כי התובע זכאי לפיצוי של כ-330,000 שקל על אובדן שכר לעבר ולעתיד, 67,000 שקל על כאב וסבל ו-261,000 שקל עבור עזרת הזולת לעבר ולעתיד. בסך הכל הועמד סכום הפיצוי על 665,953 שקל. לצד זאת השופט קבע שיש להקפיא סכום מסוים מהפיצוי עד למיצוי זכויותיו של התובע מול הביטוח הלאומי.

בסופו של דבר נקבע כי על המבטחת לשלם לתובע 398,268 שקל בתוספת הוצאות ושכ״ט עו״ד בסך 60,577 שקל. 267,685 שקל בתוספת 40,715 שקל .

למה הכי חשוב לשים לב בתלוש המשכורת – פנסיה ופיצויים

פוטר בהודעת טקסט וקיבל פיצויים