משפט    

פוטר בהודעת טקסט וקיבל פיצויים

בית משפט; צילום דוברות
מעודכן ל-05/2019

עובד פוטר בסמס, השופט קבע כי לא נערך שימוע מסוד. עוד חייב את החברה המעסיקה בתשלום על שעות נוספות

בית הדין האזורי לעבודה קיבל את תביעתו של עובד לשעבר בחברת "מאגר מחסנים לוגיסטיים", והורה לשלם כ-206 אלף שקל עבור שעות נוספות, פיטורים שלא כדין וזכויות נוספות. החברה טענה כי מדובר במשרה המוחרגת מחוק שעות העבודה, אבל השופט דחה את טענתה.

התובע עבד כמנהל מחסון כעשור עד שקיבל הודעת טקסט: "רק למען הסר ספק, ביום שלישי שעבר קיבלת הודעה שיש לך בחירה אם לסיים את עבודתך במאגר או להמשיך בתנאים אחרים, בחרת לא להמשיך, כלומר הודעת הפיטורין נכנסה לתוקף ביום רביעי 26 בנובמבר".לטענת העובד, השיחה המדוברת הייתה שיחה אקראית עם סמנכ"ל חדש בחברה.

החברה טענה כי הייתה שיחה מסודרת שבה קיבל הסברים על שינויים בתנאי העסקתו, ובמהלכה הוצע לו להמשיך או לסרב, ובכך לסיים את העסקתו. עוד טענה כי התובע טען שאינו יכול לעבוד במחיצת הסמנכ"ל, וקיבל פיצויי פיטורים.

על השעות הנוספות טענה החברה שהתובע הועסק בתפקיד בכיר הדורש "מידה מיוחדת של אמון אישי" (עם שכר של 13,500 שקל), כך שיש להחיל את החריג לחוק שעות עבודה ומנוחה. בנוסף נטען כי בכל מקרה הוא לא עבד שעות נוספות.

השופט קבע לפני ההודעה בטקסט בטלפון על הפיטורים, ראוי היה לשלוח לתובע זימון מפורט ובו הטיעונים שבגללם החברה שוקלת לסיים את העסקתו, באופן שיאפשר לו להתגונן בפני טענות הסמנכ"ל. .

השופט כתב: "כך או כך, משלא נערך הליך שימוע כסדרו, לתובע לא ניתנה הזדמנות ניאותה להתגונן בפני ההחלטה לסיים את העסקתו לאחר תקופה משמעותית של עבודה בנתבעת",.

עוד נקבע שהתובע אכן עבד שעות נוספות, אם כי כשעה אחת בכל יום, בהתבססה על דוחות נוכחות ועל עדויות שונות מטעם הצדדים. בתוך כך השופט ביקר את החברה על שלא עמדה בחובתה לרשום את שעות הנוכחות של עובדיה. וציין כי אין דבר בעבודתו או באחריותו המעיד על חריגה מכך.

מאגר חויבה  לשלם לתובע כ-132,600 שקל עבור גמול שעות נוספות, 65 אלף שקל עבור פיטורים שלא כדין, וכ-9,000 שקל עבור פדיון חופשה והפרשות לפנסיה. בנוסף היא חויבה בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 15 אלף שקל.

פיטורים: פורד תפטר 7,000 עובדים

פוטרתם או התפטרתם? סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים יעניק לכם פיצויים