מובייל וגאדג'טים    

גלקסי A50 – ביצועים טובים, מחירים סבירים

 

מעודכן ל-04/2019

סמסונג השיקה את סדרת הסמארפונים היותר זולים שלה, באמצע A50. איך הוא?

לא חייבים להיפטר מ-3,000-4,000 שקל כדי לקבל מכשיר סלולרי ברמה גבוהה. אם בשנים האחרונות עבור איכויות של דגמי העילית  ובמחיר נמוך הייתם צריכים לעבור לשיאומי, היום גם סדרה של סמסונג נכנסת לתחרות.

סדרת מכשירי הביניים החדשה של סמסונג, A, עושה את זה. סמסונג פועלת בשוק הביניים הישראלי עם שורה של מכשירים חדשים ותמחור אגרסיבי – החל מ-599 שקלים. A50 נמצא בטווח האמצע בסדרה.

ה-A50 מצוייד במסך בגודל 6.4 אינץ', כמו הגלקסי S10 פלוס. בניגוד למכשיר הדגל היוקרתי שמגיע עם מסך מלא ללא מגרעת כאשר המצלמה הקדמית מוטמעת מאחורי חריר בחלק העליון, ה-A50 מגיע עם מגרעת קטנטנה בצורת U.

 

ב-A50 יש לא פחות מארבע מצמלות: עדשה אחורית עיקרית עם חיישן 25 מגה-פיקסל, עדשה אחורית רחבה בזווית של 123 מעלות עם חיישן 8 מגה-פיקסל וחיישן עומק 5 מגה-פיקסל שמיועד למצב הפורטרט, שנקרא כאן Live Focus. בצד הקדמי יש מצלמת סלפי אחת עם חיישן 25 מגה-פיקסל.

יש כאן פחות אפשרויות מאשר בסדרת הדגל של סמסונג: ב-Live Focus אבל יש בו מצב אחד בלבד ואין מצב ייעודי לצילום מזון או כפתור "אינסטגרם" לשיתוף מיידי ברשת החברתית. המסך אינו מקומר בצדדים והוא נמתח כמעט מקצה לקצה, כאשר בחלק התחתון של המכשיר נותר פס שחור בולט למדי. ועוד הבדל חשוב: הרזולוציה היא 1080×2340 לעומת 1440×3040 במכשיר הדגל. זה עדיין מסך חד וטוב, אבל קצת פחות  עדיף לצפייה בסרטונים ובתמונות בהשוואה ל-S10 פלוס. יש לציין שלא מדובר במסך בהיר מאוד, כך שפחות מתאים לשמש.

 

ממשק משתמש

ממשק המשתמש במכשיר מאוד נוח. הוא מגיע עם אנדרואיד 9 והמעטפת החדשה של סמסונג, One UI, שנועדה להקל על השימוש ביד אחת. זה ממשק נוח ואינטואיטיבי למדי: האייקונים קיבלו עיצוב חדש והם גדולים יותר מבעבר.

סמסונג ציידה את ה-A50 בסורק טביעות אצבע על גבי המסך, כמו בסדרת הגלקסי S, כאשר בנוסף ניתן להשתמש באופציית זיהוי הפנים. שניהם עובדים היטב, אם כי עבורי זיהוי הפנים היה נוח ומהיר יותר, והוא עובד יפה גם בתנאי תאורה לא אופטימליים. בנוסף, המכשיר תומך בטעינה מהירה בהספק של 15W וחשוב לציין שיש כאן שקע לאוזניות וחיבור USB-C.

סמסונג מציגה 6 טלפונים בסדרת ה-A החדשה – עד 1,700 שקל למכשיר