שוק ההון    

ג'נריישין קפיטל מתכוונת להיות קרן התשתיות והאנרגיה הראשונה בבורסה; הגישה טיוטת תשקיף

צילום: תמוז רחמן

קרן התשתיות והאנרגיה ג׳נריישן קפיטל (Generation Capital) פרסמה תשקיף להנפקה ראשונה של מניות לציבור (IPO) בבורסה בתל-אביב. בכוונת ג'נריישן קפיטל לגייס כ-100 מיליון שקל ולהפוך לקרן הסחירה הראשונה בישראל. הקרן גייסה לפני כחצי שנה ממשקיעים 230 מיליון שקל והשקיעה כמעט את כל הסכום בפרויקטי תשתיות ואנרגיה.

הקרן רכשה לאחרונה 50% מרפק אנרגיה, חברה־בת של רפק, תמורת 70 מיליון שקל. בנוסף לקרן 50% מחברת האנרגיה הירוקה להב הרים ירוקים שבשליטת אלי להב (השקעה של  34 מיליון שקל) וכן השקעה  בשיעור 49% מחברת האוטובוסים בון תור ב־105 מיליון שקל.

כך או כך, את ההנפקה הצפויה יובילו חברות החיתום פועלים אי.בי.אי. ניהול וחיתום, רוסאריו קפיטל ואפסילון חיתום והנפקות.

בראש ג'נריישן קפיטל עומדים יוסי זינגר, המכהן כיו"ר, וארז בלשה, כמנכ"ל, שניהם בעלי ניסיון ריאלי מוכח ויוצר ערך בניהול עסקים בתחום האנרגיה והתשתיות ולשניהם רקורד של עבודה משותפת והישגית לאורך זמן. לצידם, שותפה בחברת הניהול של הקרן גם קבוצת ההשקעות ויולה (Viola).

ג'נריישן קפיטל גייסה עד כה, במסגרת הנפקות פרטיות, סכום מצרפי של כ- 260 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, פרטיים ומחברת הניהול. נכון להיום, ביצעה הקרן 3 השקעות בהיקף של כ- 226 מיליון שקל. תיק ההשקעות של הקרן כולל כיום את חברת בון-תור (אחזקות הקרן בשיעור של 49%), העוסקת בתחום הסעת ההמונים ובתחום התחבורה הציבורית (דרך אחזקתה בחברת מטרופולין); חברת להב הרים ירוקים (אחזקות הקרן בשיעור של 50%), הפועלת בתחום האנרגיה הפוטו-וולטאית ובנוסף הינה בעלת השליטה בחברת סולגרין הציבורית; ורפק אנרגיה (אחזקות הקרן בשיעור של 50%), בעלת 2 תחנות כוח פרטיות בהספק מצטבר של 146 מגה וואט שעה ו- 80 טון קיטור בשלבי ההקמה האחרונים בצפון הארץ.

הנפקת הקרן הינה מהלך חדשני, במסגרתו מוצע למשקיעים מוצר ראשון מסוגו של קרן השקעות סחירה בישראל בתחום האנרגיה והתשתיות, שתמקד את השקעותיה ב- 4 תחומים מרכזיים: חשמל ואנרגיה, תחבורה, סביבה ומים, ותחום הבינוי והלוגיסטיקה. אסטרטגיית הקרן היא להשקיע ברוב של נכסים בעלי תזרימי מזומנים יציבים לטווח ארוך, ובנכסים בעלי פוטנציאל השבחה.

הקרן שואפת לגייס מדי שנה כ- 200 מיליון שקל לביצוע השקעותיה ולהשיג תשואה שנתית ממוצעת של 10% על ההון המושקע. מטרת הקרן היא לייצר למשקיעים הכנסה יציבה לטווח ארוך באמצעות חלוקת דיבידנדים רב שנתית.

חברת הניהול של הקרן גובה דמי ניהול המחושבים לפי שווי נכסי הקרן (לפי ההון המושקע בפועל ולא ביחס לכלל משאביה הכספיים של הקרן). החל ממועד ההנפקה, שיעור דמי הניהול ינוע בין 1% ל- 1.75%, והוא נקבע בהתאם להיקף נכסי הקרן.

לינק לתשקיף

לינק למצגת