חדשות    

דוח הלמ"ס- ההוצאה הפרטית לתלמיד- 700 ש"ח לחודש. פערים משמעותיים בין העשירונים.

הלשכה המרכזית לסטטיסיקה פרסמה היום את סקר הוצאות הבית לשנת 2018, הכולל את ההוצאה הפרטית לתמיד עבור שרותי חינוך. אך הפערים בין העניים לעשירים משפיעים גם על הנתון הזה.

ההשואה בדו"ח נעשית לפי חמישון הכנסה(שני עשירונים), כך שבחמישון ההכנסה העליון(העשירים ביותר) ההוצאה הכללית על חינוך היית כמעט פי 3 מההוצאה בחמישון ההכנסה התחתון, 245 ש"ח מול 434 ש"ח. ההוצאה כוללת חוגים, שיעורים פרטיים, רכישת ספרים ומחברות, כלי כתיבה, מחשבים וציוד נלווה. כאשר בוחנים רק את ההוצאה על פעילות לאחר שעות בית הספר(חוגים, שיעורים פרטיים ומבחנים) מוצאים שההוצאה בחמישון העליון הייתה גדולה פי 8 מההוצאה של החמישון התחתון, 687 ש"ח לעומת 86 ש"ח בהתאמה.

לפי הלמ"ס "ההורים במשקי הבית מנסים להעצים את השכלת ילדיהם באמצעות הזרמת משאבים כספיים לחינוכם. הדבר מקנה לתלמידים ממשקי בית בחמישונים הגבוהים אפשרות גדולה יותר להצליח בלימודים בבית הספר ובלימודים גבוהים, ויכול להסביר פערים גבוהים בהישגים הלימודיים של תלמידים בישראל. לדוגמה, שיעור הזכאות לתעודת בגרות בקרב תלמידים ביישובים המאופיינים ברמה חברתית-כלכלית נמוכה, נמוך באופן משמעותי מהשיעור ביישובים המאופיינים ברמה חברתית-כלכלית גבוהה"