שוק ההון    

דויטשה בנק – בשפל של יותר מ-30 שנה

קנסות, ריבית נמוכה ותדמית שלילית הביאו את דויטשה בנק לשפל של יותר מ-30 שנה

דויטשה בנק הגיע לשפל. הבנק, שמנהל נכסים בהיקף של 1.6 טריליון דולר – חצי מהתמ"ג של גרמניה – התרסק ב-73% משיאו כבר ב-2007 ונסחר כעת בשפל של יותר מ-30 שנה, במחיר מזערי של 7.7 דולרים למניה.

לכך נוסיף קנסות על סך  17 מיליארד דולר בשנים האחרונות על התנהגות לא נאותה לאורך עשור, אז נראה היה כי הבנק העצום הגיע לנקודת האל חזור. בתקשורת רווחו כותרות הגורסות שדויטשה הוא ליהמן ברדרס הבא, הבנק הקורס מעידן הסאב-פריים.

גם הדיבורים על סיוע ממשלתי בהיקף 2  טריליון דולר שהוא ניהל אז לא הועילו. הממשלה לא סייעה, והבנק סיים את 2016 בהפסד עצום של כמעט 7 מיליארד דולר ועם 8,000 תביעות שונות. קרן המטבע הבינלאומית אף קראה לו "התורם המשמעותי ביותר לסיכונים במערכת הבנקאות העולמית".

הניסיון היחיד לצאת מהבלגן היה תוכנת התייעלות. ואכן, בבנק פתחו במהלך אגרסיבי של קיצוצים, פיטרו 9% מכוח העבודה – 9,000 עובדים ו-6,500 יועצים חיצוניים, מכרו את הזרוע הקמעונאית פוסטבנק, חיסלו את הפעילות בעשר מדינות שונות, והכריזו על קמפיין "שינוי תרבותי", במטרה להחזיר את הבנק לערכיו הגרמניים. ולמרות התאוששות קלה במניה עקב השקעה גדולה של תאגיד תיירות סיני, המניות נשארו הפסדיות.

בתוך כך ובהקשר זה בחודש לאחרונה הורידה ממשלת גרמניה את תחזית הצמיחה לשנת 2019 לרמה של 0.5%, מחצית מהנתון שהציגה הממשלה. במקביל, נפלו בימים האחרונים ציפיות האינפלציה באיחוד האירופאי לשפל של 3 שנים.

אלומיי מממנת את פרוייקט טלאסול – קיבלה 177 מיליון אירו מדויטשה בנק ו-EIB

דויטשה בנק – קנו דולרים