חדשות    

דויטשה בנק מנסה לשרוד: לא יסחור במניות, מפטר עובדים

לאחר שדויטשה בנק, הבנק שלא בחל באף עסקה, נקלע לקשיים כלכליים, הוא הכריז שימכור את כל נכסיו ועסקיו הגלובליים, לא יסחור במניות גלובליות ויצמצם פעילות כך שיהיה בנק השקעות בלבד. עוד הכריז שיפטר כ-18 אלף עובדים.

מהעובדים שצפויים לפרוש: המנהל הבכיר ביותר גארת' ריצ'י, מנהל חטיבת ההשקעות, שזוכה גם למשכורת הגבוהה ביותר בדויטשה בנק – 8.6 מיליון דולר ב־2018. עוד יעזבו מנהל פעילות האג"ח יאני פיפיליס, מנהלת הרגולציה סילבי מתהרט ומנהל הפעילות הקמעונאית פרנק שטראוס.

השלוחות בלונדון ובניו יורק הן אלו שצפויות לקבל  את המכה החזקה ביותר. בשבוע שעבר דיווחה סוכנות בלומברג על בעיות משמעת במטה החברה בניו יורק, כאשר בין היתר עובדים יוצאים לשתות בירה בשעות העבודה ומחפשים משרה אחרת באופן גלוי. לנוכח הפיטורים הנרחבים הצפויים בשלוחה, מתכוון דויטשה בנק לעזוב את משרדיו בוול סטריט ולעבור למשרדים צנועים יותר בעיר.

בדויטשה בנק מעריכים כי יפסידו  כ-3 מיליארד דולר  ברבעון השני של השנה הכלכלית בעקבות ההתכווצות. דוברי דויטשה מסרו כי הבנק מתכנן לחתוך בפעילות בעיקר בעסקי הריביות.

לצורך ההתייעלות יבנה  הבנק הוותיק יחידה חדשה לפירוק הנכסים הלא רצויים, שתנהל את התוכנית החדשה של הבנק שמוערכת בשווי של כ-74 מיליארד אירו בנכסי הון סיכון. התוכנית החדשה של דויטשה בנק מגיעה לאחר שהבנק לא הצליח להגיע להסכמה עם היריבה קומרזבנק בנוגע למיזוג אפשרי.

נפילתו של דויטשה בנק בהחלט מזכירה את נפילתו של בנק אחר, ליהמן ברדרס. בדו"ח השנתי שפרסם הבנק מצוין כי תיק הנגזרים של הבנק מסתכם ב-43.4 טריליון אירו, הרבה יותר מתיק הנגזרים של ליהמן ברדרס, רגע לפני נפילתו ב-2008.למרות הרגולציה של ארצות הברית על שוק הנגזרים, הבנקים מצליחים לעקוף אותן.

בכל מקרה, בענף מעריכים שתוכנית התייעלות זו מגיעה מעט מדי ומאוחר מדי, תוך קיצץ מהותי ביחידה הרווחית ביותר שלו, אך עם זאת בעלת סיכון גבוה.

דויטשה בנק – בשפל של יותר מ-30 שנה

דויטשה בנק – עדכון המדדים יפגע בשוק המקומי