חדשות    

דורית סלינגר מוציאה קווים מנחים לביטוחי אובדן כושר עבודה ופותחת את השוק לתחרות

הסדרת ענף ביטוח אובדן כושר עבודה יוצאת לדרך: הממונה על שוק ההון ביטוח וחסכון דורית סלינגר פועלת לשיפור איכותן של פוליסות אובדן כושר העבודה המשווקות כיום

הממונה על שוק ההון ביטוח וחסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, פרסמה היום (ב') את טיוטת חוזר "קווים מנחים לעניין תכנית לביטוח מפני אובדן כושר עבודה". החוזר ישפר את איכותן של פוליסות אובדן כושר העבודה המשווקות כיום ויגביר את התחרות בתחום, במטרה לחזק את מעמד המבוטחים אל מול חברות הביטוח.

תכניות ביטוח מפני אובדן כושר עבודה נועדות לספק תחליף הכנסה למבוטח שיכולת השתכרותו נפגעה כתוצאה ממחלה או תאונה. כיום, קיימת שונות רבה בתנאי פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה. שונות זו מקשה על המועמד לביטוח לערוך השוואה בין התכניות השונות לצורך קבלת החלטה מושכלת בבחירת התכנית המיטבית עבורו.

אובדן כושר עבודה

מצב זה, בו מבוטח נחסם לעריכת השוואת תוכן ומחיר מונע פיתוח של שוק תחרותי. הוראות הממונה יוצרות מבנה אחיד, פשוט ושקוף לתכניות ביטוח אבדן כושר העבודה ומגבירות את התחרות בתחום ביטוחי אובדן כושר עבודה לטובת כלל המבוטחים.

בנוסף, תנאים רבים הכלולים בחלק מהתכניות הקיימות אינם מספקים באופן ראוי את צרכי המבוטחים. הטיוטה המוצעת, קובעת עקרונות לתכניות ביטוח אובדן כושר עבודה הכוללות תנאים איכותיים המיטיבים עם המבוטחים.

דורית סלינגר אוסרת התניית רכישת כיסוי ביטוחי ברכישת מוצר פנסיוני; צעד בכיוון הנכון!

בכך פותחת סלינגר את השוק לתחרות, במטרה להוזיל עלויות עבור הלקוח וכן במטרה לשפר איכותן של פוליסות אובדן כושר העבודה המשווקות כיום. אין זו הפעם הראשונה שסלינגר נלחמת לטובת הלקוח – ורק לאחרונה דיווחנו כי בהובלתה של דורית סלינגר ואגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר – ישנו ניסיון לכפות על חברות הביטוח, הברוקרים שמחזיקים בגופי הפנסיה, לאתר את המחזיקים ולטפל בבעיית החשבונות המוקפאים בפנסיה. על פי הדיווח, סלינגר מחייבת את הגופים המנהלים את הפנסיות  לפעול לאיתור ואיחוד חשבונות לא פעילים של החוסך, שמצטרף אליהם. כלומר, אם לחוסך היתה פנסיה במקום אחר ואפילו באותו המקום, ועכשיו הוא פותח פנסיה חדשה (ואולי אפילו לא מודע לפנסיה הקודמת), אזי הגוף המנהל צריך לאחד בין הפנסיה הקודמת לפנסיה הנוכחית.

האם כבר בדקתם האם יש לכם כספים בקופות גמל ופנסיה? לא להתעצל, זה משתלם!