חדשות    

דיזנגוף סנטר עומד לקרוס?

כך טוען אדריכל הפרויקט במקרה שיוספו לו דירות, דיזנגוף סנטר: זו רק גלריה

לפי אדריכל הפרויקט של דיזנגוף סנטר, ייתכן שהקניון הוותיק יקרוס – אם יוספו לו דירות, כפי שמיועד בתוכנית. בעלי הדירות במגדל המגורים, הבנוי מעל הקניון  במרכז תל אביב, הגישו לוועדת התכנון והבנייה המקומית התנגדות דחופה לתוכנית של יזמים – להוסיף בנייה של שש דירות דופלקס בקומת הסולריום שבמגדל.

אדריכל המגדל, מרדכי בן-חורין, כתב בפנייה לוועדה המקומית שעלול לקרות "אסון נורא" אם תיבנה קומה נוספת. לפיו, הקמה של עוד קומה עלולה לגרום ל"התמוטטות המגדל ולמוות לנמצאים בו ולמרגלותיו בקניון וברחוב דיזנגוף".

עוד הוא טוען כי בנייה בקומה תחסום את פתחי האוויר למגדל ועלולה להפוך את המגדל למלכודת אש ועשן במקרה של שריפה. הוא הסביר כי המטרה בבניית קומת הסולריום במגדל,הייתה למנוע סכנה של "עשן חונק למוות" במקרה של שריפה. "תכננתי שהאוויר ייכנס בקומת הסולריום וישוחרר בקומה 28 שבחלקה היא כגן מפולש", כתב, "היזהרו שלא לבטל בטיחות חיים זו".

 

קומת הסולריום יועדה לספא לדיירים

עוד כתב:"הגענו לסף העומס המותר על יסודותיו המקוריים של המגדל. דבר זה גרם לרוכשי הדירות להתחייב שלא להוסיף משקל לבניין בשינויים בדירותיהם, כמו שינוי לריצוף מילוי חול וטיט. בדיעבד התברר שאין לאף גורם אחראי שליטה על הדיירים למרות התחייבותם".

 

בעלי הדירות טוענים טענו כי  קומת הסולריום יועדה להקמת ספא לרווחת הדיירים, ולא למטרת מגורים.  עוד טענו כי לא ניתן "לנייד" זכויות משני מגרשים אחרים של היזמיםכי קומת הסולריום אינה "מגרש"; וכי אם יתווספו זכויות, הן שייכות לכל בעלי הדירות – ולא רק ליזמים.

מהנהלת דיזנגוף סנטר נמסר בתגובה: "טענות אלו מופרכות מהיסוד, שכן הקומה הזו מעולם לא יועדה למילוט של עשן או אנשים, לשם כך יש מדרגות חירום בפיר בטון נפרד. לא מדובר בבנייה של קומה נוספת, אלא בהוספת גלריה בקונסטרוקציה קלה, שנאמדת בסך הכל בכ-1.2% מסך המבנה כולו. לא תהיה פגיעה בחזית הבניין ובחזות שלו, אלא רק שינוי בחלל הפנימי של הקומה, כגוף שבטיחות היא ערך עליון ונר לרגלינו, נדגיש ששום שיפוץ לא יצא לפועל לפני שיתקבלו ההיתרים והאישורים הנחוצים של מנהל ההנדסה בעיריית תל אביב, ובהתאם להנחיות כיבוי אש; וכמובן יפוקח וילווה על ידי מהנדסי קונסטרוקציה מקצועיים".

הרכבת הקלה בגוש דן – איך היא תשפיע על מחירי הדירות?