חדשות    

דיירי מגדל אסותא היוקרתי יחויבו לספק 150 חניות לתושבי השכונה

חניה

בית המשפט הוציא צו זמני נגד דיירי מגדל אסותא. לפיו הפרו הסכם עם תושבי השכונה ונאסר עליהם להשתמש ב-150 חניות  עבורם ועבור צד שלישי

צו מניעה זמני הוצע  נגד תושבי מגדל אסותא בתל אביב המונע מהם להשכיר את חניותיהם לצד שלישי.  כן לא יוכלו להשתמש ב-150 חניות במגדל. מי שהגיש את הבקשה הם תשעה מתושבי השכונה הזכאים לקבל חניות בפרויקט. בעלי הדירות במגדל הם משתתפי קבוצת הרכישה בפרויקט, ובהם  ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, מנכ"לית בנק לאומי לשעבר גליה מאור, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות לשעבר אלי יונס, עו"ד גיורא ארדינסט.

הוויכוח החל ב-2008, אז הגישו חלק מתושבי השכונה התנגדות להקמת הפרויקט.  אומנם ההתנגדות נדחתה, אך השכנים הגישו עתירה מנהלית לבית המשפט.  ב-2010 נחתם הסכם פשרה בין התושבים בשכונה לדיירים. במסגרת ההסכם הובטחו בין היתר שיתאפשר ל-150 מתושבי השכונה לחכור בחכירה לדורות מקומות חנייה במרתף המגדל.

תושבי השכונה הקימו עמותה שמטרתה לשמור על האינטרסים שלהם מול דיירי המגדל. במרץ 2018 הגישה העמותה  תביעה נגד הדיירים כי הפרו את ההסכם ואין בכוונתם להחכיר ל-150 מתושבי השכונה מקום חניה בחכירה לדורות. עוד ביקשו לאסור לעל הדיירים להעביר 150 חניות לצדדים שלישיים.

דיירי הפרויקט טענו  כי חניון תושבי השכונה הוקם תוך השקעת מיליוני שקלים כדי  לאפשר לתושבי השכונה הקצאה של חניות במחיר סמלי המהווה כשליש מעלות הקמתן. הם טענו גם כי עיריית תל אביב מקשה על הקצאת 150 חניות עבור התושבים .

בבית המשפט המחוזי קיבלו את החלטת התובעים וכי עילת התביעה של העמותה, כי דיירי המגדל הפרו את הסכם הפשרה, הוכחה לכאורה בשלב זה ולכן יש הצדקה להוציא צו מניעה כנגד דיירי המגדל.

חניה בבניין משותף – מה צריך לדעת

חסמו לכם את החניה הפרטית ? יש פתרון!

קיבלתם דוח חניה על בסיס צילום מצלמת רחוב? – כנראה שהוא לא חוקי