קריירה    

דן אנד ברדסטריט חושף: מי חברות ההייטק שהכי כיף לעבוד בהן

מעודכן ל-09/2019

אלו חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן, לפי הרשימה השנתית, של דן אנד ברסטריט. במקום הראשון קטפה מיקרוסופט (שזכתה במקום השלישי אשתקד), בשני טאבולה ובשלישי – גוגל ישראל, שהחזיקה במקום הראשון בשנה שעברה. פייסבוק ישראל, שהחזיקה במקום השלישי ב-2018, הגיעה למקום השישי.  כך נראה שבניגוד לעבר, לא רק השם והמיתוג משחקים תפקיד.כניסה חדשה יש לענקיות עולמיות כסימנטק וחברות ישראליות כ-Walkme.

במקום החמישי של הדירוג ממוקמת השנה חברת הגיימינג פלייטיקה, שמעסיקה היום יותר מ-2,000 איש בעולם; במקום הרביעי חברת התוכנה Soluto שנרכשה ב-2013 על ידי חברה אמריקאית.

הסטארט-אפים הכי כדאיים

בדירוג הסטארט-אפים זכתה במקום השלישי חברת Honeybook שפיתחה ממשק מקוון לניהול חתונות, שצמח במהרה גם לתחומים אחרים; במקום השני חברת מוביט (Moovit) שפיתחה את אפליקציית התחבורה הציבורית הפופולרית; במקום הראשון דורגה חברת Namogoo. נמוגו פיתחה פתרון שמאפשר למותגים לנטרל פרסומות לא מורשות המוחדרות לדפדפן של המשתמש והיא מעסיקה עובדים בישראל ובבוסטון.

הדירוג  מבוסס על שקלול נתוני שאלונים מפורטים שמילאו החברות וכן על סקר שבוצע בקרב מנהלי משאבי אנוש בחברות הייטק מובילות. הדירוג גם מתבסס על מחקר נרחב, שנערך על ידי דן אנד ברדסטריט ובחן מאות חברות הייטק וסטארטאפים. במסגרת המחקר, פנתה החברה למנהלי משאבי אנוש ובחנה יכולת העובד להשפיע, הסביבה הטכנולוגית, פיתוח קריירה ושימור עובדים, חווית סביבת העבודה, תנאים ושביעות רצון העובדים. במקביל, פנו גם לעובדים בדקו את שביעות רצונם בקריטריונים תנאי העסקה, אתגר מקצועי, יכולת השפעה, איזון בית-עבודה ועוד. כמו כן, נשאלו העובדים ומנהלי ה-HR מיהן, לתפיסתם, חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן (ללא קשר למקום עבודתם). ממצאי המחקר המקיף שוקללו לדירוגים הסופיים.

לפי דן אנד ברדסטריט, העובדים הכי מרוצים מסביבת עבודה מספקת ואתגרית ועצם היותם בחברה מובילה, והכי פחות מרוצים מהאיזון בין הבית לעבודה. ב-40% מתוך החברות המדורגות, העובדים דיווחו על שביעות רצון נמוכה במדד זה.

לא רק משרדים והייטק: ברמת החייל יוקמו דירות למגורים

מיהם חדי הקרן בעולם ההייטק?

מהם התפקידים הכי לוהטים ומשתלמים בהייטק?