חדשות    

האוזר – "המוסדיים מנהלים 1.5 טריליון שקל; עוד חמש שנים זה יגיע ל-2 טריליון"

שמואל האוזר

יו"ר רשות ני"ע, פרופ' שמואל האוזר, השתתף היום בוועידת תל אביב להשקעה מוסדית של די.סי. פייננס וטען – "יש מקום להשקיע משאבים במחקר ואנליזה בהשקעות בכלל, ובחברות טכנולוגיה בפרט. העובדה שמשקיעים מוסדיים בישראל אינם מעורבים מספיק בהשקעות בחברות טכנולוגיה היא עובדה מצערת ומטרידה על רקע העובדה שחברות טכנולוגיה ישראליות שהצליחו עשו זאת באמצעות משקיעים זרים ולא מקומיים". האוזר הוסיף כי – "מדובר באובדן דרך לדעתי של המדינה שאינה עושה די להשאיר את הפעילות היזמית והכלכלית עם פוטנציאל צמיחה ותעסוקה למדינה.

"אחד התפקידים של הממשלה הבאה הוא לדון בעתידו של שוק ההון והבורסה כמשאב כלכלי עם פוטנציאל עצום לתרום לצמיחה ולתעסוקה במשק מתוך דאגה לאינטרס הציבור. ודאות רגולטורית, שמשמעותה כללי משחק ברורים שאינם משתנים לעתים קרובות, חיונית לשוק הון ובורסה כמשאב כלכלי".

האוזר סבור שהריבית האפסית מנפחת בועות והדגיש כי המציאות של מדיניות פיסקלית ומדיניות מוניטרית "מוגבלות בפתרונות על רקע הגרעון בתקציב".

האוזר התייחס לגופים המוסדיים והדגיש כי הנכסים המנוהלים ע"י משקיעים מוסדיים גדל מדי חודש בכ-3.5 מיליארד שקל, והוא עומד על כ-1.5 טריליון שקל וצפוי לגדול בתוך 5 שנים ליותר מ-2 טריליון שקל. "חלק הולך וגדל ממנו מופנה להשקעות בחו"ל שמשמעותו מימון פעילות עסקית בארה"ב ובאירופה במקום לממן פעילות עסקית בישראל. אני סבור שחלק מהמשקיעים המוסדיים מטילים יהבם יתר על המידה על חברות הייעוץ. יש חשיבות למעורבות אקטיבית של המשקיעים המוסדיים עצמם כמי שנושא באחריות לניהול כספי אחרים".