חדשות    

האוצר ומשרד השיכון שוקלים לבטל את החלוקה לסדרות במחיר למשתכן

הדמיית פרוייקט "אאורה סיטי" - יח"צ

חלוקה לסדרות בהגרלות פרוייקט מחיר למשתכן היא שיטה שנועדה לתת עדיפות לזכאים שנרשמו להגרלות בשלבים מוקדמים יותר של הפרוייקט. המטרה היתה למנוע מצב שבו נרשמים חסרי מזל (הרי בסופו של דבר מדובר באחד ממפעלי ההימורים הגדולים בישראל) נגררים מהגרלה להגרלה בעוד שנרשמים חדשים עם מזל גדול יותר מצלחים לממש את זכאותם.

הנרשמים להגרלות נחלקים לשל סדרות:

כיום פועלת תכנית מחיר למשתכן בשלוש סדרות:

סדרה א: זכאים שביקשו אישורי זכאות 30.8.2016.

סדרה ב: זכאים שהצטרפו לתכנית החל ב-1.9.2016  או שהצטרפו קודם לכן, אך לא נרשמו לשום הגרלה בשנת 2016, ולכן הועברו לסדרה ב'.  ההרשמה לסדרה ב' נמשכה עד 24.9.2017.

סדרה ג: זכאים אשר הוציאו אישור זכאות החל ב-25.9.2017.

בימים האחרונים דווח כי זכאים הרשומים לתוכנית מחיר למשתכן קיבלו בימים האחרונים מכתב ממשרד השיכון ובו נאמר כי במשרד ומטה הדיור במשרד האוצר שוקלים לבטל את שיטת הסדרות מאחר ורובם של זכאי סידרה א' כבר זכו בדירות.

השבוע אמורה להתקיים ישיבה של הוועדה לתכנון ופיתוח אשר חברים בה נציגים של משרד האוצר ומשרד השיכון ובה אמורים החברים לדון בהצעה לבטל סופית את ההעדפה שניתנה לזכאי סידרה א'.

מהנתונים באתר תוכנית למשתכן ןעולה כי עד היום זכו בהגרלות 37,718 זכאים מסדרה א' מתוך 48,497 זכאים שנרשמו.

15,779 זכאים מסדרה ב' זכו בדירה 15,779 מתוך 50,794 שנרשמו ומסידרה ג' זכו 3,369 משתתפים בלבד מתוך 26,297 נרשמים.

ביום רביעי הקרוב צפויה להתקיים ישיבה של הות"פ (הועדה לתכנון ופיתוח) שמורכבת מנציגים ממשרדי האוצר והשיכון, כשעל סדר היום יובא לדיון נושא ביטולו הסופי של העדיפות שניתנה עד כה לזכאי סדרה א'. גורם עמו שוחחנו ציין כי למרות ריבוי הגופים בדיון "ההחלטה בסוף אם לבטל את היתרון בהגרלות של זכאי סדרה א' או לא נתון להחלטה הסופית של שר האוצר משה כחלון".