חדשות    

האוצר שוקל להעביר כסף מהמובטלים לעצמאים

לשכת התעסוקה

שיעור האבטלה כבר עומד על כמעט 20%. אומנם בשבוע האחרון הוכרז כי לדמי האבטלה עבור חודש מרץ יתווסף מענק אחיד של 500 שקל לכל מובטל,אך  נראה שהאוצר מעדיף להשתמש בכסף כדי ללתקן  את הביקורת על הפקרת העצמאים במקום להוסיף לעצמאים תקציב.

באוצר שוקלים להעביר את התקציב המיועד  לתוספת לאבטלה  לסיוע לעצמאים. הסכום שהמובטלים החדשים אמורים לקבל עבור מרץ קטן מאוד ויעמוד בממוצע על כ-2,000 שקל. זאת כיוון שהם הוצאו לחל"ת רק באמצע החודש ועל החמישה ימים הראשונים לאבטלה אין מקבלים תשלום. על רקע זה ועל רקע הפסח המתקרב הוחלט על תוספת אחידה של 500 שקל. מהאוצר נמסר בתגובה ש"אנחנו עדיין עובדים על התוכנית ומקווים שנוכל להציגה בקרוב".

שיעור האבטלה הגיע הבוקר ל-19.6% וצפוי להגיע במהלך היום ל-20%, כלומר – אחד מכל חמישה שכירים במשק מובטל. מתחילת מרץ נרשמו 658 אלף מובטלים חדשים, 90% מהם בחופשה ללא תשלום, ובסך הכל יש 816 אלף מובטלים.

מ-17:00 אתמול ועד היום ב-7:00 נרשמו 24 אלף דורשי עבודה, קצב של 1,700 מובטלים לשעה. זהו קצב נמוך מהשבוע אבל עדיין גבוה מאוד. כיוון שסביר להניח שרוב המוצאים לחל"ת בשבוע שעבר כבר נרשמו, אפשר להסיק שמעסיקים ממשיכים להוציא אנשים לחופשות בכמות גדולה.

שירות התעסוקה מעביר מדי יום פרטים של מאה אלף מובטלים חדשים לביטוח הלאומי ועד עכשיו הועברו פרטיהם של 400 אלף. המובטלים החדשים צפויים לקבל לפני פסח מקדמות שסכומן יהיה גבוה מ-2,000 שקל. זאת בהנחה שהם זכאים לתשלום רק על שליש מחודש מרץ.

פעילים: אם המשבר יימשך החלת תיגמר כאבטלה, אבל…יש מקום לאופטימיות זהירה

האבטלה מזנקת: משבר הקורונה יוסיף למשק לפחות חצי מיליון דורשי עבודה