חדשות    

האיחוד האירופי מבקש מנטפליקס להוריד איכות שידור כדי להקל על העומס

 

לאחרונה האינטרנט הביתי  זוחל כי יותר אנשים בבית ועובדים שם ורואים סדרות, גם באירופה. באיחוד האירופי חושבים שהבעיה בטכנולוגיית HD.

זה פנה לנטפליקס ולפלטפורמות סטרימינג אחרות וביקש מהן שיורידו את האיכות של הווידאו שלהן, כדי למנוע את קריסת רשתות האינטרנט תחת עומס השימוש בשל התפשטות הקורונה.

מאות מיליוני אנשים ברחבי אירופה שנמצאים בביתם בשל המגפה עקב סגרים, פיטורים וסגירת מוסדות חינוך מבלים חלק ניכר מזמנם בגלישה באינטרנט ווצפים בתוכני וידאו עם נפח גבוה. כך שירותי הסטרימינג הפכו למרוויחים הבודדים מהמשבר.

עוד נמסר מנטפליקס כי כבר עכשיו החברה מתאימה את איכות השידור לקיבולת של הרשתות עמן היא עובדת וכן משתמשת בטכנולוגיה שמנצלת פחות רוחב פס.

בתוך כך  בנטפליקס השיקו  השבוע את "חבילת הסמארטפון"  המוזלת בתאילנד והפיליפינים. מדובר בחבילה שעולה כ-3 דולר בלבד (11 שקלים), והיא מאפשרת צפייה דרך הסמארטפון בלבד.  עוד ניתן לצפות רק מסמארטפון אחד, כך שלא מדובר במנוי שניתן לחלוק עם אנשים נוספים בבית. חבילת "הסמארטפון" עולה כשליש ממחיר החבילה הבסיסית, שעולה כ-32.9 שקלים. עם זאת, לא ברור אם ניתן יהיה להשתמש במינוי לצפיה דרך הטאבלט, מה שהופך את חווית הצפייה לקרובה יותר לחווית צפייה דרך המחשב הנייד.

"חבילת הסמארטפון בלבד, די הגיונית במקומות בהם הסמארטפון מחבר אל העולם ואין מחשבים", אמר פאולו פסקטור, אנליסט בחברת PP Foresight, לאתר The Sun הבריטי. "בסוף היום, אנשים עדיין מעדיפים לגלוש בסמארטפון שלהם, אבל לצפות בתכנים על מסך גדול, אם זה מתאפשר. במיוחד כשיש רזולוציות גבוהות כמו 4K, תמיכה ב-HDR ובסוף 8K", הוסיף. כדי לצנן מעט את ההתלהבות, נראה כי החבילה לא תגיע לישראל, אלא רק לשווקים מתפתחים כמו הודו, הפיליפינים ותאילנד.

נטפליקס מכה את התחזיות עם רווח של 587 מיליון דולר

כמה מנויי נטפליקס יעברו לדיסני?

אחרי נטפליקס: אמזון פריים מצטרפת לפרטנר ולסלקום