חדשות    

האם נזרוק את הרכב לטובת הקורקינט השיתופי?

לפי מחקר של  עיריית פורטלנד 16% שוקלים לעשות זאת, ו-6% כבר מכרו את הרכב

אפליקציות הקורקינטים נכנסו לתל אביב בסערה. חברות כמו ליים, , בירד, ווינד הגרמנית  ואפילו אינוקים הישראלית מציעים הזמנת קורקיינטים באמצעות מודל שיתופי. בארצות הברית זו מגפה. אבל האם זה יגרום לאנשים לוותר על הרכב?

ממחקר שנעשה בפורטלנד עולה כי בוצעו יותר מ-700,000 נסיעות שארכו כ-1,300,000 קילומטרים על גבי כ-2,000 קורקינטים שונים. רוב תושבי פורטנלנד מרוצים מהתופעה, אף שבמקומות אחרים נמתחה ביקורת בשל תאונות רבות וזלזול בהשארת הקורקינטים ברחוב. מי שמרוצים הם בעיקר בעלי ההכנסה הנמוכה יותר שהקורקינטים מציעים להם חלופה זולה יותר מממכונית.

34%  מתושבי פורטלנד ו-48% מהמבקרים בפוטרלנד העדיפו להשתמש בקורקינט חשמלי שיתופי על פני מכונית פרטית. וגם ויתרו על שירותי מכוניות כמו אובר,  או מונית. עוד 6% דיווחו שמתכוונים למכור את הרכב הפרטי ו-16% דיווחו כי מתכננים לעשות זאת.

במחלקת התחבורה של פורטלנד אמרו כי קורקינטים חשמליים יכולים להעביר נוסעים בצורה בטוחה ויעלה  באותו שטח של עומסי התנועה וכי הם מפחיתים את זיהום האווירבאמצעות צמצום הצורך במכוניות. גם עיריית תל אביב מסרה לתקשורת שבכוונתה לעוד את מודל הקורקינטים השיתופיים

באובר משיקים קורקינטים ללא נהג

קורקינטים בתל אביב – הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים

קורקינטים חשמליים הוצבו ברחבי העיר תל אביב