חדשות    

האם תעלה הריבית? ההחלטה של הנגיד צפויה להיות שלילית

בנק ישראל, החלטת הריבית, ריבית בנק ישראל

ההחלטה הראשונה של נגיד בנק ישראל  היא כנראה כי הריבית לא תעלה. עוד צפוי להודיע בנק ישראל על תחזית הצמיחה ל-2019

האם הריבית תעלה? ההחלטה הראשונה של נגיד בנק ישראל החדש היא כנראה לא להעלות את הריבית. בכל זאת החלטה זו מעוררת עניין כי זו ההחלטה הראשונה שמוצגת לציבור מצד הנגיד החדש  של בנק ישראל, אמיר ירון.  החלטה זו מגיעה בניגוד לתחזיות קודמות בבנק שלפיהן הריבית תעלה ב-1% -בתחילת 2019.

בנובמבר 2018 הודיעה הוועדה המוניטרית בבנק על העלאת הריבת ל-0.25%. כמו כן רמזה על העלאות קרובות נוספות. הסיבה הייתה לדבריהם שקצב עליית המחירים התבסס מעל 1% . והם סבורים שלא מדובר בעלייה זמנית.

לצד סוגיית העלאת הריבית  סוגיה נוספת שצפויה להעלות היא תחזית הצמיחה של בנק ישראל.   הלמ"ס דיווחה על  צמיחה של 3.2% במשק הישראלי לעומת תחזיות של 3.7% בתחזית האחרונה של חטיבת המחקר של בנק ישראל.

בתחזית האחרונה של 2019  חזו בבנק ישראל  צמיחה של 3.6%. אבל  רוב האנליסטים צופים צמיחה מתונה הרבה יותר. במיטב דש אף חזו צמיחה של 2.2% בלבד ל-2019. הסיבות הן המשבר הכלכלי העולמי והירידות בשוקקים בינלאומיים על רקע מלחמות הסחר בין ארצות הברית לסין,  שגם ישראל נפגעה מהן.

סיבה נוספת היא  כי חלה האטה בתחומים עיקריים המהווים את מנוע הצמיחה של המשק הישראלי, ובראשן ההייטק, הנדל"ן והצריכה הפרטית.

לידר על העלאת הריבית -כפי שחזינוהעלאת ריבית נוספת ברבעון השני של 2019

אקסלנס בתגובה על העלאת הריבית -מחטף?; עיתוי גרוע

הלמן-אלדובי על העלאת הריבית – החלטה תמוהה ומפתיעה