חדשות    

הלמן-אלדובי על העלאת הריבית – החלטה תמוהה ומפתיעה

PIXABAY

גם בהלמן-אלדובי בדומה ללאומי, לא כל כך מבינים את ההחלטה של בנק ישראל להעלות את הריבית ב-0.15% לראשונה מזה 7 שנים.

ליאור יוחפז, סמנכ"ל השקעות, בית ההשקעות הלמן-אלדובי: "ההעלאה הזו מפתיעה על רקע זה שהנגיד החדש עדיין לא נכנס לתפקידו וההחלטה התקבלה בלעדיו, וזאת כשאין סיבה דחופה לדחייה של ההחלטה לחודש הבא.

 ההחלטה נראית תמוהה גם על רקע זה שהחוזים על האינפלציה ל- 12 חודשים קדימה נסחרו הבוקר מתחת ל- 1%, כלומר מתחת ליעד של בנק ישראל, וגם תחזיות הכלכלנים בשוק לא מדברות על אינפלציה מעל לאמצע היעד של בנק ישראל.

הועדה המוניטארית מונה היום 5 חברים, כבר ראינו בהחלטות הקודמות 2 חברים שהצביעו בעד העלאת הריבית. ההערכה שלנו הייתה שלא ימצא עוד קול בעד העלאת הריבית ערב כניסתו של נגיד חדש וסיום תפקידה של הנגידה הזמנית. לקראת סיום תפקידה של הנגידה פלוג היו חששות בשוק שהיא תרצה לקחת קרדיט על העלאת ריבית ראשונה ולהביא אותה מוקדם מהנדרש.

 על אף ההעלאה המוקדמת, בחודשים הקרובים האינפלציה תמשיך להסתובב סביב החלק התחתון של יעד בנק ישראל, אם נשקלל את הירידה במחירי הנפט, במידה ותימשך / תתבסס, סביר שלא נראה המשך העלאות.

מעבר לפגיעה באמינות של בנק ישראל שיכולה להיווצר במהלך כזה, אנו מאמינים שהעלאה מוקדמת כזו יכולה להקשות על העלאות בהמשך ואנו בכל מקרה לא רואים יותר משתי העלאות במהלך 2019. בטח לאור הירידה בציפיות האינפלציה באמצע העקום שירדו החודש חזרה לרמות ה- 1.3%, חזרה לרמות של סוף 2017".

לידר על העלאת הריבית – כפי שחזינו העלאת ריבית נוספת ברבעון השני של 2019

ריבית פריים – ככה הבנקים עושים עליכם קופה