הבחירה המחשמלת – איך בוחרים רכב חשמלי?
תוכן ממומן    

הבחירה המחשמלת – איך בוחרים רכב חשמלי?

קרדיט תמונה:pixabay.com

אם חשבתם שרכבים חשמליים הם רק טרנד קצר מועד, או שמדובר ברכבים שישלטו בכביש רק בעתיד – תחשבו שוב. דגמי הרכבים החשמליים בשוק כיום מאיימים גם על רכבי הבנזין החזקים והנחשבים ביותר מבחינת ביצועים. היתרונות הכלכליים והסביבתיים שלהם הם עובדה שאי אפשר להתווכח איתה. אז איך לבחור בצורה נכונה רכבים חשמליים, אם החלטתם להצטרף גם אתם לגל רכבי העתיד? זה בדיוק מה שננסה להבין.

בחסות לאומי

קודם כל – למה רכב חשמלי?

כשמדברים על בחירה של רכבים חשמליים, כדאי להתחיל בלהבין למה בכלל כדאי כל כך לעבור לרכב חשמלי ולהשקיע ברכב חשמלי חדש משלכם. הסיבות שבגללן רכבים חשמליים הם בחירה נכונה עבורכם מתחלקות לסיבות כלכליות, סיבות פרקטיות וסיבות סביבתיות.

הסיבה הסביבתית היא הברורה ביותר – מדובר ברכבים שלא פולטים פחמן ולכן מזהמים הרבה פחות מרכבי בנזין, ובהיבט של אחריות סביבתית וחברתית ברור מדוע יש להם עדיפות. מבחינה פרקטית, מדובר ברכבים החדישים והמושקעים ביותר בשוק הרכב כיום, ובתחום שנמצא בפיתוח חסר תקדים, כך שעדיף לעלות על העגלה החשמלית הזאת מאשר להינטש מאחוריה.

מבחינה כלכלית, לרכבים חשמליים יש יתרון משמעותי בהוצאות השוטפות (טעינתם המלאה עולה הרבה פחות מתדלוק של מיכל דלק מלא), בהוצאות התחזוקה וכן במיסוי וברישוי. אז אחרי שהבנו את כל זה – נבין במה צריך להתחשב בבחירה של הרכב החשמלי הנכון עבורכם.

בתור התחלה, חשוב לקבוע טווח מחירים ריאלי

כמו עם כל רכב ולמעשה עם כל השקעה משמעותית אחרת, השלב הראשון בבחירה של רכב חשמלי הוא הבנה של טווחי המחירים הריאליים עבורכם. רכבים חשמליים חדישים ומשוכללים הם ככל הנראה הדגמים היקרים ביותר בשוק הרכב כולו כיום, ולכן לא כולנו נוכל להרשות אותם לעצמנו. גם רכבים חשמליים רגילים יהיו יקרים יותר באופן יחסי לדגמי בנזין דומים, אך חשוב לציין שהמחירים הללו מתאזנים עם העלויות השוטפות הנמוכות יותר עליהן פירטנו. אם אתם מבינים שגם הדגמים הללו מחוץ להישג ידכם המיידי, שווה לבחון אפשרות של מימון לרכב בתצורה כלשהי, בתנאים שיתאימו ליכולות הכלכליות השוטפות שלכם.

מה הופך רכב חשמלי לאיכותי? כמה פרמטרים חשובים

כעת כדאי להכיר כמה פרמטרים ומושגים שמבדילים בין רכבים חשמליים שונים, ושהופכים רכבים איכותיים מסוג זה לכאלה:

  • טווח נסיעה: טווח הנסיעה של הרכב החשמלי הוא המרחק המקסימלי אותו הרכב יכול לנסוע בטעינה מלאה של סוללה. ככל שטווח הנסיעה גדול יותר, כך סוללת הרכב היא בעל נפח גדול יותר והוא יכול לשמש אתכם לאורך שעות נסיעה רבות יותר בין טעינה לטעינה.
  • זמן טעינה: הזמן הנדרש לטעינה מלאה של סוללת הרכב ממצב ריק. ישנם גם מצבים בהם יפורסם זמן הטעינה ל-80% סוללה, מצב שנחשב כמצב טוב לתחילת נסיעה.
  • אחריות: האחריות על הרכב החשמלי כולו ובמיוחד על הסוללה שלו היא פרט שחשוב לוודא ברכישת הרכב. החלפת הסוללה ללא אחריות תהיה יקרה ומורכבת, וחשוב לוודא שאתם מבוטחים היטב לטווח של כמה שנים לפחות, ושניתן במידת הצורך גם להאריך את האחריות הזאת.

עוד דברים שחשוב לדעת ולקחת בחשבון

ברכישת הרכב החשמלי חשוב לקחת בחשבון גם את הצורך בהתקנת עמדת טעינה ביתית לרכב. לשם כך נדרשת חניה בטאבו, והתהליך כולו יעלה כמה אלפי שקלים (יעלה יותר אם צריך גם לבצע עבודת תשתית חשמלית בנוסף להתקנת העמדה). עוד דבר שכדאי לבחון הוא את תחנות הטעינה החיצוניות בסביבתכם ועלות השימוש בהן במידת הצורך, וגם את הזמינות של עמדות טעינה במקום העבודה שלכם.

כמו עם כל רכב אחר, אתם צריכים לנתח בצורה מדויקת את הצרכים והדרישות שלכם מהרכב, וכך לבחור בצורה הנכונה ביותר רכב חשמלי שעונה ואף עולה על כל רצונותיכם.

* כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל