חדשות    

הביטקוין בשפל של חמישה חודשים, ירד ל-7,500 דולר

ביטקוין

ביטקוין ירד  לרמה של 7,514 דולר – שפל של יותר מחמישה חודשים. הפעם האחרונה שהיה נמוך כך הייתה ביום 18 במאי 2019, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. שערו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של 135.5 מיליארד דולר – כ-66% משוויו של כלל שוק הקריפטו.

שער הביטקוין  ירד החודש בשיעור 23%. עדיין מדובר במחיר גובה פי שניים מתחילת השנה. בהשוואה למחיר השיא  שקבע הביטקוין בדצמבר 2017, אז זינק מעל ל-20 אלף דולר ליחידה, שערו כיום נמוך ביותר מ-60%.

למרות היקפי המסחר הגבוהים של הביקטוין זה אינו המטבע הדיגיטלי הנפוץ ביותר.   המטבע הדיגיטלי בעל היקף המסחר היומי והחודשי הגבוהים ביותר הוא טתר, ששוי השוק שלו קטן פי 30 מזה של ביטקוין. היקף המסחר היומי בטתר עקף את ביטקוין בראשונה באפריל השנה ומאז המשיך בעקביות לעקוף את המטבע הדיגיטלי המפורסם בעולם, כאשר בתחילת אוגוסט השנה עמד היקף המסחר על 21 מיליארד דולר ביום.

מטבע דיגיטלי אחר  מדובר הוא ליברה, של חברת פייסבוק, שמתקשה לצאת לפועל בגלל רגולציה. בעת שהביטקויון נפל ניגש מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, לשימוע בפני ועדת השירותים הפיננסיים של הקונגרס האמריקאי, שבו נידון, בין השאר, פרויקט המטבע הדיגיטלי ליברה. הוא השתמש במלחמת הסחר עם סין והתחרות עמה להצדקת הפקוירט. לדבריו, "בעוד אנו דנים בסוגיות האלה, שאר העולם לא מחכה. סין נעה במהירות לקראת השקת רעיונות דומים בחודשים הקרובים". הוא הוסיף כי "ליברה יהיה מגובה בעיקר על ידי דולרים, ואני מאמין שזה יחזק את המנהיגות הפיננסית של ארה"ב ואת הערכים הדמוקרטיים שלנו ברחבי העולם. אם אמריקה לא תהיה חדשנית, המנהיגות שלנו בתחום הפיננסי אינה מובטחת".

השימוע הקשוח נגד מטבע הליברה מוריד את הביטקוין

ביטקוין הגיע לשיא של שבועיים וחצה את 13,000 דולר – זה באמת מטבע?