חדשות    

השימוע הקשוח נגד מטבע הליברה מוריד את הביטקוין

 

הביטקוין נפל ביותר מ-13% בעקבות השימוע על המטבע הדיגיטלי של פייסבוק, ליברה. דיויד מרכוס, העומד בראש פרויקט ליברה,נחקר  בשימוע לא פשוט בסנאט האמריקאי.

פייסבוק הסבירה שדיברה עם הרגולטור הפיננסי הבכיר של שווייץ, FINMA – הרשות המפקחת על השווקים הפיננסיים.בפייסבוק נימקו כי המטבע הדיגיטלי ליברה יפעל על פי הוראות רגולטוריות בינלאומיות, כולל אלה של הגוף הבינלאומי הממונה על מניעת הלבנת הון, FATF, וכי ליברה תירשם אצל הרשות האמריקאית בתחום, FinCEN, כעסק להעברת כספים.

הסנטאורים גם מחו על הפרות העבר של פייסבוק ועל חוסר האמון שאפשר לתת בה:.

כך למשל הסנאטור פט טומי מפנסילבניה אמר שתומך ב"היתרונות האדירים" שמציעים טכנולוגיית הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים. "עלינו לשקול את היתרונות ואת הסיכון", אמר. "ואולם, מוקדם מדי להכריז כעת שצריך לחנוק את התינוק בעריסה".

"שערורייה אחר שערורייה, פייסבוק הוכיחה כי היא אינה ראויה לאמון שלנו", אמר  הסנטר הנחרץ יותר מאוהיו שרוד בראון. "די קשה להאמין בכם עם מטבע בינלאומי שאתם מקימים בשווייץ. אתם היחידים שיש להם 2 מיליארד משתמשים". עד אמר בשימוע כי פייסבוק "מסוכנת" ולא ראויה לאמונם של אזרחי ארה"ב. גם הסנאטורית מרתה מקסאלי מאריזונה הוסיפה: "אני לא מאמינה לשקרים החוזרים ונשנים של פייסבוק, ואני לא היחידה".

נגד הליברה ובעיק נגד הנהלתה של פיססבוק הביעו ביקורת לאחרונה הנשיא טררטמפ, נגיד הפד' וכן שר האוצר האמריקאי.

ליברה הוא מטבע דיגיטלי גלובלי, שבנוי על גבי בלוקצ'יין בקוד פתוח. המשמעות של קוד פתוח היא שאינו נשלט על ידי ישות אחת – אלא מופעל ונשלט על ידי אגודת ליברה שמשרדיה בשווייץ, ומורכבת מחברות מסחריות ומארגונים ללא מטרות רווח.

למדריך המלא:

המטבע החדש של פייסבוק: ליברה – איך זה יעבוד

 

קראו עוד:

ההתלהבות הייתה מוקדמת מדי? הפ נגד הליברה

האם פוליטיקאים ישימו רגליים לליברה, המטבע החדש של פייסבק?