חדשות    

הבנק הדיגיטילי של גוגל google cashe -מה צריך לדעת

באסיה, ובעיקר בסין, קשה למצוא כנשים המשתמשים במזומן, הדיגיטציה נכנסה באופן מוחלט. עכשיו גם חברות הטכנולוגיה הגדולות במערב נכנסות לתחום המשלב בין כלכלה לטכנולוגיה – פינטק. לאחרונה דווחנו שגם גוגל נכנסת לענף הבנקאות. זו תציע שירותי בנקאות  בשיתוף שני בנקים: סיטיגרופ וסטנפורד פדרל (איגוד אשראי קטן באוניברסיטת סטנפורד). ביתיים ההצהרה הרשמית היא שגוגל תספק רק "שירותי עו"ש חכמים". כנראה מודבר בהרחבה של הארנק הדיגיטלי גוגל פיי.שם השירות google cashe.בתקשורת המקומית דווח שאחת ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות תיכנס לשוק התשלומים בישראל. הדבר אפשרי עכשיו עקב חיוב העסקים להשתמש בכרטיס אשראי חכם. גוגל כבר דיברה בעבר על כוונתה להיכנס לישראל עם גוגל פיי, מה שעלול לפגוע בחברות האשראי המקומיות ובבנקים מפעילי אפליקציות התשלומים.

מפתח לכניסה לשוק התשלומים המקומי הוא ההתקדמות בשימוש ב-EMV – תקן האבטחה שבו עובדות כיום רוב החברות הבינלאומיות – שעליו מבוססים בין היתר תשלומים בנקודות קנייה עם כרטיס אשראי שבהם נדרשים הלקוחות להקיש את הקוד הסודי שלהם.

לגבי הבנק הדיגיטלי של גוגל היא מתכוונת להתמקד במשתמשי מכשירים ניידים, אך לא מסרה פרטים נוספים. חברות טכנולוגיה נוספות שפעילות בשוק התשלומים הן אפל עם ארנק דיגיטלי וכרטיס אשראי, אמזון מפעילה שירותי אשראי, שירותים בנקאיים ותשלומים ברחבי העולם וענקיות אחרות מציעות שירותים כמו כרטיסי אשראי ותשלומים מקוונים, בעיקר בשוק של אסיה. לכך מצטרפים עשרות ביטוחים דיגיטליים, ארקנים דיגיטליים, אמצעי תשלום ועוד.

אם בעבר דובר על שירותים דיגיטליים שיחליפו את הבנקים נראה כי במצב הנוכחי – כפי שעולה משיתוף הפעולה של גוגל עם סיטיגרופ ושל אפל עם גולדמן סאקס – שיתופי פעולה בין הבנקים לחברות הטכנולוגיה הגדולות גדלים.

אלא שהבנקים נמצאים מאחורי הקלעים והצרכנים רואים בחברות הטכנולוגיה את הבנק שלהם.  נראה כי החברות יציעו שירותים ומוצרים, ועשויות להיהפך למעין אגרגטור של שירותים פיננסיים וישרתו בנקים רבים ולהתאים חבילות.

להבדיל מהמתחרות גוגל  cashe תציג בחזית את המותג של הבנקים שעמם תעבוד, ולא את שמה. הבנקים יטפלו בכל הצד הפיננסי ודרישות הנאותות והרגולציה של החשבונות שתציע גוגל – כך שהחברה למעשה לא תידרש לבקש רישיון בנקאות.

הבחירה בחשבונות עו"ש נובעת מכך שזה צעד שנושא פחות סיכונים, אם כי פחות רווחי. וכמו תמיד אצל גוגל אם המוצר פחות רווחי, זה לא המוצר, המוצר הוא אתה והמידע עליך.

מידע שיש לחברות כמו אמזון וגוגל על פעולות בחשבון העו"ש של הלקוחות, יכול לאפשר להן להציע להם מגוון של שירותים נוספים, רווחיים יותר. אם לקוח נמצא במינוס, אפשר להציע לו הלוואה. אם יודעים את הרגלי הצריכה, אפשר לדעת אילו מוצרים למכור להם.

גוגל טוענת שאיננה מתכוונת למכור מידע פיננסי, כפי שאינה משתמשת, לדבריה, במידע מגוגל פיי, שירות התשלומים המקוון שלה, למטרות פרסום או לשיתוף מידע עם מפרסמים שלה. אלא שגוגל נחקרת על הפרות פרטיות ובעבר אף נקנסה בסכום גדול. רמת האמון בגוגל קטנה משל אמזון ושל אפל, כך שיש לה עוד הרבה מה להוכיח.

גוגל תפתח בנק דיגיטלי עם חשבונות עובר ושב