חדשות    

גוגל תפתח בנק דיגיטלי עם חשבונות עובר ושב

גוגל הצהירה כי תפתח חשבונות עובר ושב בשנה הבאה, בשיתוף  בנק Citigroup ואיגוד אשראי קטן באוניברסיטת סטנפורד. הפרויקט הבנקאי של החברה נקרא כרגע בשם הקוד Cache, כך חשף  ה"וול סטריט ג'ורנל".

"הגישה שלנו תהיה לשתף פעולה באופן עמוק עם בנקים והמערכת הפיננסית. זו עשויה להיות דרך ארוכה יותר, אבל גם יותר בת-קיימא", אמר סיזר סנגופטה, בכיר בגוגל, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל". כלומר הגישה של גוגל במהלך תהיה לשים את הבנקים בקדמת הבמה, והעיסוק הכלכלי, שבו אינה יכולה לעסוק בכל מקרה,  יועבר לבנקים.

עוד הצהירה גוגל שתיתן שירותים שונים כמו תכניות נאמנות, וכן הבטיחה החברה כי  לא תמכור את המידע הפיננסי של המשתמשים בשירות. החברה הצהירה גם כי אינה משתמשת במידע מהארנק הדיגיטלי שלה גוגל פיי עבור פרסומות או חולקת אותו עם מפרסמים. עדיין לא הוחלט אם ייגבו עמלות ממשתמשי חשבונות הבנק.

גוגל כבר נכנסת למקום שאליו כבר נכנסו ענקיות טכנולוגיה לפניה.  פייסבוק הודיעה גם על השקת שירות תשלומים פייסבוק פיי, שיפעל בכל ארבעת האפליקציות של החברה – פייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ ואינסטגרם, בדומה לווי צ'אט הסינית,  והיא מפתחת מטבע קריפטו בשם ליברה. אפל השיקה השנה כרטיס אשראי בשם אפל קארד בשיתוף פעולה עם בנק ההשקעות גולדמן זאקס. גם אמזון הודיעה כבר בשנה שעברה שהיא מתכננת מהלך דומה עם בנק JPMorgan Chase – אך המהלך טרם יצא לפועל. מי הבאה בתור?

גוגל מאפשרת ליצור אפליקציית למידת מכונה בלי ללמוד לתכנת

תביעה נגד בנק לאומי: היכן מוחזקים מאות מיליוני שקלים של קורבנות שואה?