חדשות    

הגעתם עם האופניים לרכבת – איך תעלו איתם?

מעודכן ל-11/2019

רכבת ישראל מציגה יוזמה חדשה לפיה ניתן יהיה לעלות עם אופניים לרכבת בשעות השיא רק כשהם מקופלים וארוזים בתיק הציבור מוזמן להגיב בנושא עד ה-24 בנובמבר

רכבת ישראל משתפת את הציבור במדיניות אופניים חדשה שאותה הציגה בחודש שעבר, לפיה ניתן יהיה להעלות אופניים מתקפלים בשעות השיא רק בתוך תיק נשיאה. מהנהלת הרכבת נמסר כי המדיניות תפורסם ותיכנס לפועל רק לאחר ההליך הציבורי, וכי ניתן להגיב להחלטה באמצעות טופס ייעודי אותו ניתן לשלוח עד ה-24 בנובמבר. בסיום ההליך יישקלו ההערות שיתקבלו ולאחר מכן ייקבע מועד לכניסת המדיניות החדשה לתוקף.

באוקטובר השנה הודיעו רכבת ישראל ומשרד התחבורה כי החל ב-1 בדצמבר תוגבל העלאת אופניים לרכבת בשעות העומס בימי חול, בין היתר כדי לשפר את השירות לבעלי מוגבלות פיזית – שכן עד כה הופנו הרוכבים לקרונות המיועדים עבורם. ובכל מקרה, על הרוכבים יהיה לשאת את האופניים בתיק. בשעות השפל ובמוצאי שבת ניתן יהיה להעלות את כל סוגי האופניים. קורקינטים מתקפלים ניתן יהיה להעלות בכל שעות היממה ללא תיק.

ברכבת ישראל ציינו השבוע כי בשנים האחרונות חל גידול במספר זוגות האופניים המועלים ברכבת. יחד עימם קיים גידול משמעותי בהיקף השימוש ברכבת בקרב נוסעים בעלי מוגבלויות.

מהנהלת הרכבת נמסר: ״משרד התחבורה ורכבת ישראל מודעים לצורכיהם של רוכבי האופניים אולם לנוכח הגידול בביקוש לנסיעות ברכבת והצפיפות בשעות השיא, יש לאזן בין צרכיהם לאלה של כלל משתמשי הרכבת. לשם כך גובשה מדיניות אופניים חדשה אשר עיקרה אישור העלאת אופניים מתקפלים בשעות השיא, כאשר הם מקופלים בלבד ובתיק נשיאה ייעודי״.

משרד התחבורה יקים חניונים רובוטיים לאופניים בתחנות הרכבת; שמישהו יסביר להם שזה לא פיתרון

השכרת אופניים מתחנות הרכבת