חדשות    

ההסתדרות וחברת כאל חתמו על הסכם קיבוצי: העובדים יקבלו תוספת שכר של עד 8%

ההסכם שנוגע ל-1,300 עובדי חברת כרטיסי האשראי קובע תוספת שכר בשיעור ממוצע של 3.5% לעובד בשנת 2015, מתן תוספת ותק וכן מענקים לנציגי שירות ולעובדים לא קבועים; מדובר בהסכם ביניים ובתקופה הקרובה יימשך המו"מ להסכם קיבוצי שתוקפו יהיה עד לשנת 2017

נחתם הסכם קיבוצי חדש בין ההסתדרות, חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, ועד עובדי חברת כרטיסי האשראי כאל והנהלת החברה. ההסכם, שאושר היום בדירקטוריון החברה, יחול על 1,300 עובדי כאל, שבבעלות הבנקים דיסקונט והבינלאומי.

עיקרו של ההסכם הקיבוצי קובע תוספת שכר כוללת לעובדי החברה לשנת 2015 בשיעור ממוצע של 3.5%. שיעור התוספת לכל עובד יקבע על פי חוות דעת ניהולית והיא תעמוד על 0.5%-8% לעובד לשנה.

עוד הוסכם על מתן תוספת ותק לעובדים הקבועים, לראשונה במערכת יחסי העבודה בחברה. תוספת זו תעמוד ב-2015 על 0.3% לשנה. בנוסף לכך הושגה הסכמה בין הצדדים כי נציגי שירות המועסקים בחברה יקבלו מענק רבעוני בשיעור שינוע בין 2.5% ל-4.5%.

כמו כן, כחלק מההסכם נקבע כי העובדים הלא קבועים בחברה יקבלו מענק חד פעמי, וכי גובה שי ראש השנה תשע"ו יעודכן ל-600 שקל.

ההסכם, המהווה הסכם ביניים ומאריך את הסכם התשתית הקודם שתוקפו הסתיים, הוא פרי הידברות עניינית ואחראית של הנהלת כאל, ועד עובדי החברה וההסתדרות. למו"מ בין הצדדים היו שותפים, עו"ד נחום פיינברג ועו"ד מיכל פיינברג המייצגים את החברה, ועו"ד בני כהן ועו"ד אלי כהן, באי כוחם של העובדים. הצדדים ימשיכו בתקופה הקרובה בניהול מו"מ להסכם קיבוצי קבוע שיחול בשנים 2015-2017.

מנחם מליק, יו"ר חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, בירך את נציגות העובדים ואת ההנהלה על חתימת ההסכם ומסר: "ההסכם מביא בשורה לעובדים הכוללת בין היתר שיפור משמעותי בתנאי השכר והעבודה וכן כולל לראשונה גם תוספת ותק. לצד זאת, ייחודו של ההסכם הוא בכך שהוא תוצר של שיח והידברות טובים ומכבדים בין ההנהלה לנציגות העובדים. בתקופה קצרה יחסית הצלחנו להגיע להסכמות, באווירה חיובית וללא צורך בנקיטת צעדים ארגוניים, וזאת הודות לוועד עובדים אחראי ולהנהלה שמצאו יחד את הדרך לטפח את המשאב האנושי לטובת החברה כולה".

דורון ספיר, מנכ"ל כאל, מסר: "אני מברך על חתימת ההסכם המבוסס על שותפות, שקיפות ודיאלוג פתוח. אני בטוח שהצלחנו להגיע להסכם הטוב לשני הצדדים אשר יביא ליציבות במערכת יחסי העבודה והמשך העשייה למען לקוחותינו תוך שמירת חוסנה של כאל".

אופיר הרפז, יו"ר ועד עובדי כאל: "אנו העובדים שותפים לדרכה של החברה והמשך חוסנה ומובילותה חשובים לנו. המחויבות ההדדית שהתגבשה בחברה מאז התארגנו העובדים במסגרת ההסתדרות מוכיחה עצמה שוב, עם חתימת הסכם הביניים המאריך את ההסכם הקודם. מחויבות זו באה לידי ביטוי ביחסי הנהלה-ועד, הן ברמה הקיבוצית והן ברמת הפרט, ומצאה ביטוי בתוצאות הכספיות הנאות שהשיגה החברה מאז ההתארגנות".