חדשות    

הווועדה לתכנון ובנייה ירושלים אישרה את הרחוב הצפוף במדינה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה להפקדה בוועדה המחוזית פרויקט התחדשות עירונית ברחוב קוסטה ריקה בשכונת קריית מנחם. התוכנית מתייחסת למתחם בשטח של כ-14 דונם במזרח השכונה.

לפי התוכנית יפונו שבעה בתי שיכוןו יוקמו במקומם 3 מבנים חדשים, בגובה של כ-30 קומות. בסך הכל ייהרסו 175 יח"ד ובמקומן יבנו 740 יח"ד חדשות. עם זאת, בשל היקף התוכנית העתידה להפוך את רחוב קוסטה ריקה לאחד הצפופים במדינה עולות התנגדויות.

אחת הטענות היא שערכי הקרקע עלו בלמעלה מ-20% בשנים האחרונות, אבל משום מה המכפיל של אחד לארבע, ואפילו יותר , לא השתנה. כך שאין סיבה לכך ואפשר להסתפק בפחות. התושבים רוצים למנוע את העומס.

העומס בשכונה שלנו גדול מדי לתושבים ורחוב קוסטה ריקה עתיד להפוך לאחד הרחובות הצפופים ביותר במדינת ישראל. הפרויקט שאושר להפקדה בוועדה המקומית הוא רק אחד בלבד מסדרת פרויקטים שעתידים להיות מאושרים ברחוב זה. בימים אלו ממש מקודמת תוכנית ענקית במסגרת הוותמ"ל ("תכנית הנורית") להוספה של עוד מאות ואלפי יחידות דיור בצידו השני של הרחוב.

התושבים דורשים לא להסתכל על כל תוכנית בפני עצמה. לפיהם, התחדשות עירונית היא התחדשות של כלל השכונה. יש לאמץ מבט רחב שיבטיח את החיים התקינים של כלל הרחוב וכלל השכונה. בהתאם לכך יש לבחון גם את כל הדרכים להורדת הצפיפות ובכלל זה בחינה שמאית מעמיקה שתבטיח את יציבות הפרויקט אך גם את יכולת השכונה והרחוב לשאת אותו. זוהי הדרך היחידה להתחדשות עירונית אמיתית.